رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم:

جلیلی نماد تفکر استقلال و اعتمادبه‌نفس است

عضو شورای اسلامی شهر قم جلیلی را نماد تفکر استقلال و اعتمادبه‌نفس معرفی کرد و گفت: وی نگاه تفکر خودباوری است و راه شهید رئیسی را دنبال می‌کند درحالی‌که دکتر پزشکیان نماینده باور وابستگی است و معتقد است باید قدرت و عزت‌نفس خود را بدهیم تا چند برگ کاغذ از مذاکره بگیریم.

مصطفی ملایی باتوجه‌به برگزاری دوره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: از همه عموم مردم برای شرکت در دوره دوم انتخابات با حضور حداکثری دعوت می‌کنم و این نکته مهم است که اساس شکست و یا اساس پیروزی در انسان‌ها باور انسان‌ها است و شرکت در انتخابات نیز نیاز به باور این حقیقت دارد که حضور حداکثری پشتوانه نظام است.

عضو شورای اسلامی شهر قم به سخنان حضرت امام خمینی (ره) در خصوص باور اشاره کرد و افزود: این‌که امام خمینی (ره) می‌فرمایند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه می‌دارد نشان از این حقیقت است که باور به ارزش‌های محرم و صفر عامل پویایی و زنده نگه‌داشتن اسلام است و یا این‌که می‌فرماید خرمشهر را خدا آزاد کرد نیز نشان به باور به همه‌کاره بودن خداوند است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهید مطهری می‌گوید زمانی که با امام خمینی (ره) ملاقات داشتم چهار باور، ایمان به خدا، ایمان به هدف خود که  ایجاد حکومت اسلامی بود و ایمان به راهش و ایمان به همراهانشان و امتش داشت.

وی به دو کاندیدای ریاست‌جمهوری اشاره و بیان کرد: این کاندیدا نیز بیانگر دو جریان فکری و تفکر در کشور است، یکی از جریان‌های فکری با باور منفی و وابستگی است که از دوران پهلوی منحوس در کشور حاکم شد و خیلی از بزرگان مانند شهید نواب با آن مبارزه می‌کردند و این تفکر در بعد از انقلاب نیز وجود داشت؛ مانند بنی‌صدر که باعث سقوط خرمشهر شد.

دکتر ملایی ادامه داد: در ریاست‌جمهوری‌های گذشته نیز این تفکر دیده می‌شد که معتقد بودند انرژی هسته‌ای برای ما ارزشی ندارد و معتقد بودند باید با کدخدا ببندیم و مذاکره کنند و این تفکر وابستگی و عدم باور به ظرفیت‌های کشور و تکیه به داشته‌های خودمان وجود داشت.

وی به تاریخ پهلوی نیز اشاره کرد و گفت: در رژیم پهلوی نیز شاه با باور وابستگی جشن‌های سنگین ۲۵۰۰ساله را با هزینه‌های سنگین در کشور با پیشنهاد رئیس سازمان گردشگری رژیم غاصب صهیونیستی برگزار کرد و یا وجود مستشاران نظامی امریکایی و یا در کنفرانس ۱۳۲۲ تهران، ساعت‌ها پشت درهای بسته مذاکرات قدرت‌های بزرگ در کشور خودمان می‌ماند تا تخته فرشی به چرچیل هدیه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: متأسفانه همین نگاه وابستگی را امروز در یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوباره شاهد هستیم؛ اما در مقابل دیگر تفکر استقلال و خودباوری آن‌یکی کاندیدا است، امام خمینی (ره) معتقد بود باید در مغز ملت‌ها نمی‌توانیم و نمی‌شود را از بین ببریم و به‌جای آن می‌توانیم و می‌شود را جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) درزمانی که ازنظر بهداشت، صنعت و تمام مسائل موردنیاز جامعه وابسته بودیم وی به دنبال میدان آوردن و تقویت ظرفیت‌های درون جامعه بود و حضرت امام خمینی به دنبال توانمندی جامعه بود همچنین شهید نواب نیز به دنبال استقلال و خودباوری ملت بود.

دکتر ملایی تأکید کرد: امام خمینی (ره) با تشکیل نهاد مقدس  بسیج و جهاد سازندگی را بر اساس همین خودباوری در جامعه بنا نهاد و دنبال تقویت و شخصیت دادن و همچنین هویت دادن به ظرفیت‌های درون جامعه بود تا عزت‌نفس و خودباوری جامعه افزایش پیدا کند و حضرت امام به دنبال بیان شکوه و بزرگی مردم ایران و فرهنگ ایرانی‌اسلامی بود.

​​​​​​مردم ایران سیمرغ هستند

وی مردم ایران خود سیمرغ هستند و خاطرنشان کرد: ما ملت ایران با شهدایی مانند شهید سلیمانی، شهید باقری و شهید رئیسی و سایر شهدا خودمان سیمرغ هستیم و این تفکر زیبا یک مکتب است و زمانی که خودمان مکتب حاج‌قاسم داریم چرا به سراغ مکتب‌های دیگر برویم و سرمایه‌های عظیم انسانی و نخبگان علمی و زنان عفیف و موفق خود را نمی‌بینیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: کشور ما مملو از ظرفیت‌هایی مانند امیرکبیر، ابن‌سینا، شهید نواب و شهید احمدی روشن داریم، ما رهبری داریم که کل دنیا متحیر از قدرت رهبری و زعامت ایشان است و نیز کشوری متشکل از اقوامی داریم که در کنار هم قدرت بزرگی را تشکیل داده‌اند.

وی  جلیلی را نماد تفکر استقلال و اعتمادبه‌نفس معرفی کرد و گفت: وی نگاه تفکر خودباوری است و راه شهید رئیسی را دنبال می‌کند درحالی‌که دکتر پزشکیان نماینده باور وابستگی است و معتقد است باید قدرت و عزت‌نفس خود را بدهیم تا چند برگ کاغذ از مذاکره بگیریم.

ملایی تصریح کرد: بدانیم در جمعه آینده قرار است به کدام تفکر رأی دهیم و این تفکر نماینده چه جریانی در کشور است و بدانیم تفکر استقلال هزینه دارد؛ زیرا دشمن به دنبال این است که به ما هزینه تحمیل کند، زمانی دشمن به دنبال این بود اجازه ورود تسلیحات به ما ندهد و امروز به دنبال عدم اجازه صادرات تسلیحات است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/49490
اخبار مرتبط

نظرات شما