استاد حوزه و دانشگاه:

پزشکیان تبعات امنیتی گرانی بنزین را نخواهد پذیرفت

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آقای پزشکیان مسئولیت حرف‌هایی را که خودش زده و مسئولیت ستاد خودش را نمی‌پذیرند، گفت: اگر فردا این شخص کابینه تشکیل دهد مسئولیت دولت خود از جمله تبعات امنیتی گرانی بنزین را نخواهد پذیرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت:  آقای پزشکیان متأسفانه حاضر نیست مسئولیت حرفی که خودش زده و مسئولیت ستادش را بپذیرد این مسئله مهمی است که باید با آن توجه شود، اکنون که هنوز رئیس‌جمهور نشده مسئولیت افراد اطراف و ستاد خود را نمی‌پذیرد گر زیر رئیس‌جمهور شود مسئولیت کابینه خود را نیز نمی‌پذیرد. 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اکنون آقای ظریف نماد وزارت خارجه آقای پزشکیان است آقای عبدالعلی‌زاده نماینده وزارت مسکن و شهرسازی آقای پزشکیان و دیگر افرادی که در ستاد آقای پزشکیان وجود دارند نماینده بخش‌های مختلف کابینه آقای پزشکیان هستند بعد خود آقای پزشکیان این‌ها را انکار می‌کنند و می‌گویند این‌ها ربطی به من ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌ناپذیری آقای پزشکیان از هر نوع خطری خطرناک‌تر است حتی از گرانی‌هایی که زمزمه‌های آن به گوش می‌رسد خطرناک این است که یکی از کلیدواژه‌های آقای پزشکیان نه در بحث بنزین بلکه به‌صورت کلی کلیدواژه نظام کاپیتالیسم سرمایه‌داری است.

غفاری‌فر اضافه کرد: نظام کاپیتالیسم سرمایه‌داری یعنی اینکه نرخ را بازار تعیین می‌کند وقتی نرخ را بازار تعیین می‌کند و فرهنگ و دولت اقتصادی حاکم نیست قیمت مسکن با آن چیزی که امروز در بازار وجود دارد خداحافظی خواهد کرد و قیمت‌های سرسام‌آور در بازار حاکم خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: ‌ آنچه در مورد اقتصاد آزاد که این‌ها به آن معتقد هستند می‌گوییم تهمت نیست؛ بلکه واقعیت است؛ یعنی زمین با قیمتی که امروز وجود دارد خداحافظی خواهد کرد؛ یعنی بنزین از قیمتی که امروز دارد خداحافظی خواهد کرد.

وی تأکید کرد: شعار آقای پزشکیان اقتصاد آزاد است که بازار کارشناس وجود دارد و هر قیمتی که بخواهد در بازار حاکم می‌شود امروز قیمت واقعی بنزین کم‌کم ۱۰ هزار تومان است که اگر چنین قیمتی در بازار حاکم شود اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

غفاری‌فر بیان داشت: حاضر هم نیستند که به مردم یارانه بدهند ممکن است یک نفر روی کار بیاید و بگوید قیمت بنزین را واقعی می‌کنی و یارانه را هم واقعی می‌کنیم این فکر خطر ندارد؛ زیرا اگر قیمت واقعی بنزین واقعی شود و تورم به وجود بیاید یارانه تورم را جبران می‌کند؛ اما اگر یارانه‌ها به‌صورت واقعی پرداخت شود افزایش قیمت بنزین باعث فقیرتر شدن مردم می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال واقعی‌کردن قیمت بنزین هستند با این توجیه که ۳۰ درصد طبقه بالای جامعه بیشترین بهره را از بنزین و انرژی می‌برند که باید بهره واقعی آن را پرداخت کنند پول در سبد این ۷۰ درصدی که ۱۰ درصد هم مصرف ندارند باقی می‌ماند.

وی بیان داشت: اما آقای پزشکیان نه یارانه را قبول دارد و نه دخالت دولتی را قبول دارد پس قطعاً با آمدن پزشکیان و آنچه که مدنظر دارد تورم نه شصت درصد بلکه شاهد تورم ۱۰۰ درصدی خواهیم بود؛ زیرا همه کالاها طبق قیمت بازار بدون دخالت دولت صددرصد افزایش پیدا می‌کند.

غفاری‌فر تصریح کرد: وقتی هم این اتفاق بیفتد آقای پزشکیان با آنچه از او داریم می‌بینیم تبعات این گرانی و تبعات امنیتی آن را نخواهد پذیرفت؛ یعنی هم اقتصاد را از دست می‌دهیم هم مردم را از دست می‌دهیم و هم امنیت را از دست می‌دهیم.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/49520
اخبار مرتبط

نظرات شما