معاون بهره‌برداری شرکت برق قم خبر داد:

۱۲ میلیارد تومان هزینه سالانه روشنایی معابر قم

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم، گفت: سال گذشته در حوزه بهره‌برداری ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف روشنایی معابر شد.

​​​​سید محمد ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: برطرف‌کردن خاموشی‌های سطح شهر یکی از برنامه‌های روزمره شرکت توزیع نیروی برق است از جمله بررسی خاموشی‌ها، بررسی خاموشی‌های کلی و تأمین وسایل موردنیاز برای برطرف‌کردن خاموشی‌ها است.

 معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم ادامه داد: سیاست شرکت توزیع نیروی برق استان قم این است که بتواند با تعویض چراغ‌های قدیمی که معروف به چراغ‌های گازی هستند و جایگزینی آنها با چراغ‌های ال‌ای‌دی زمان خاموشی‌ها را به تعویق بیندازد‌ و به‌جای اینکه چراغ به‌صورت متوسط در چهار سال خاموش شود به هشت سال تا ده سال تبدیل شود.

وی بیان داشت: این مسئله هم تعداد عملیات اکیپ‌های شرکت توزیع نیروی برق استان را کاهش می‌دهد از طرفی رضایت مشترکین را افزایش می‌دهد؛ زیرا چراغ معابر عمر طولانی‌تری دارند و خاموشی کمتری را تجربه می‌کنند. 

ارجمندزاده عنوان داشت: سال گذشته در حوزه بهره‌برداری ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف روشنایی معابر شد این اعتبار اعم از هزینه اکیپ‌ها و هزینه تجهیزات خریداری و نصب شده است که متوسط  آن یعنی ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه روشنایی معابر در سطح استان قم است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد: سیاست دیگری که در این حوزه دنبال می‌شود تجهیز مسیرهای روشنایی به کنترل‌های هوشمند است که از این طریق هم بتوانیم معابر از جمله معابر اصلی که  به هر دلیلی دچار خاموشی شده‌اند را به‌سرعت شناسایی کنیم تا خاموشی‌ها با کمترین سرعت برطرف شود.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به هزینه‌بربودن این طرح حدود ۴۰ درصد است مسیرهای روشنایی مجهز به کنترل‌های هوشمند شدند که این روند ادامه دارد تا این مسئله به هوشمند شدن صددرصدی کنترل مسیرهای روشنایی منجر شود تا شناسایی خاموشی‌ها در کمترین زمان ممکن انجام شده و به همان سرعت نیز اکیپ‌های عملیاتی بتوانند موضوع حل تاریکی را در دستور کار قرار دهند.

ارجمندزاده خاطرنشان کرد: ۱۱۲ هزار چراغ به‌صورت پراکنده در معابر استان قم اعم از معابر اصلی، معابر فرعی، کوچه‌ها، خیابان‌ها روستاها و شهرها نصب است این تعداد زیاد چراغ و پراکنده بودن آنها گاهی در انجام مشکلات به وجود آمده اخلال ایجاد می‌کند و ممکن است باعث نارضایتی مردم در رفع سریع‌تر این خاموشی‌ها شود.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده تاریکی در معابر خاموش‌شدن چراغ‌های تیر برق با شرکت توزیع نیروی برق تماس می‌گیرند و انتظار دارند طی یک یا دو روز این مشکل حل شود؛ اما تعداد زیاد چراغ‌ها و پراکنده بودن آنها و پایان عمر برخی از چراغ‌ها طبیعی است که باتوجه‌به عده کم اکیپ‌ها و توان پرسنل شرکت توزیع نیروی برق تعویض چراغ‌ها زمان‌بر خواهد بود.

وی بیان داشت: در عین این مسئله که خود را مکلف می‌دانیم به گزارش‌های مردمی به‌سرعت عمل شود به همین منظور طرح‌ها و برنامه‌هایی را طرح‌ریزی کردیم تا این شناسایی‌ها به‌سرعت انجام شود و به مشترکان این حق را می‌دهیم که توقع داشته باشند چراغ معابر همیشه روشن باشد این انتظار را از مردم داریم که در حل مسائل صبور باشند و با خادمان خود در شرکت توزیع نیروی برق استان قم همکاری کنند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/49569
اخبار مرتبط

نظرات شما