روز پنجشنبه؛

ادارات قم در پی گرمای هوا تعطیل شد

طبق تصمیم مسئولین استان و به دلیل افزایش گرما و مدیریت مصرف برق فردا ادارات قم تعطیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» طبق اعلام کارشناسان هواشناسی از روز پنجشنبه یک موج افزایش دمای شدید وارد ایران می‌شود. حوزه استقرار این موج گرمای جهنمی غرب و جنوب غرب کشور است. البته تأثیر این موج گرمای بر دیگر نقاط کشور هم وجود دارد و باید گفت در این چند روز هوای کشور بسیار گرم خواهد بود.
این در حالی است که با افزایش دما در کشور قطعاً مصرف برق هم‌افزایشی خواهد بود. یکی از کارشناسان برق کشور در خصوص ارتباط مستقیم افزایش گرما و افزایش مصرف برق اعلام کرده است: هر یک درجه گرمای هوا، ۲۰ مگاوات مصرف برق را بالا می‌برد.
باتوجه‌به شروع فصل تابستان و افزایش گرما، ضرورت دارد مشترکان ضمن صرفه‌جویی در مصرف برق، الگوی مصرف را نیز رعایت کنند تا شاهد قطعی برق نباشیم. همچنین باید گفت که ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ ساعات اوج مصرف است که باید در خصوص صرفه‌جویی در این ساعات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
همان‌طور که گفته شد از فردا موج گرمای شدیدی وارد کشور خواهد شد که این موج گرما استان قم را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و برای اینکه در مصرف برق صرفه‌جویی شود طبق تصمیم مدیران استان فردا ادارات قم تعطیل هستند.

تعطیلی ادارات قم در پی گرمای هوا در روز پنجشنبه
از همین رو محسن اوروجی، مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به گرما هوا و مصرف برق، اظهار داشت:  دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل مدیریت مصرف انرژی پنج‌شنبه تعطیل می‌شوند.
وی گفت: باتوجه‌به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق باتوجه‌به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ی جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد در پنج‌شنبه تغییری در ساعت کاری ادارات انجام شود.
اوروجی افزود: براین‌اساس فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه نیز تعطیل اعلام می‌شود.
وی ابراز داشت: کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.
همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی روز پنج‌شنبه مذکور هستند.


انتهای خبر /160


http://qomefarda.ir/49607
اخبار مرتبط

نظرات شما