امام جمعه کهک:

مسئولان مشکلات شهرستان کهک را حل کنند

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته به مشکلات قطعی و کاهش فشار آب و همچنین افت ولتاژ برق منطقه اشاره و از مسئولین خواست که در تقویت سیستم انتقال آب به شهرستان و احداث نیروگاه برق تسریع نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت الاسلام و المسلمین صبوری فیروزآبادی امام جمعه شهرستان کهک در خطبه اول نماز جمعه و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل اخلاقی، به تبیین اقسام صبر در روایات معصومین (ع) پرداخت؛
وی با استناد به روایتی از پیامبر اعظم (ص) صبر را سه گونه دانست؛ صبر در مصیبت و بلا، صبر بر طاعت و صبر بر معصیت.
آن حضرت می فرمایند: «الصبر ثلاثة، صبر علی المصیبة و صبر علی الطاعة و صبر علی المعصیة فمن صبر علی المصیبة حتی یردها بحسن عزائها، کتب الله له ثلاث ماة درجة ما بین الدرجة الی الدرجة کما بین السماء الی الارض و من صبر علی الطاعة کتب الله له ست ماة درجة، ما بین الدرجة الی الدرجة کما بین تخوم الارض الی العرش و من صبر علی المعصیة کتب الله له تسع ماة درجة ما بین الدرجة الی الدرجة کما بین تخوم الارض الی منتهی العرش»؛ صبر بر سه گونه است: صبر بر مصیبت، کسی که صبربر مصیبت کند و آن را با شکیبایی و صبر جمیل تحمل نماید، خداوند سیصد درجه برایش می نویسدکه فاصله میان هر درجه همانند فاصله آسمان و زمین است و هر کس صبر بر اطاعت کند، خداوندششصد درجه برایش می نویسد که فاصله هر یک با دیگری همانند فاصله انتهای زمین تا عرش خداست. و هر کس صبر بر معصیت کند، خداوند نهصد درجه برایش می نویسد که فاصله هر یک بادیگری، همانند فاصله منتهای زمین تا منتهای عرش خداست.

امام صادق (ع) نیز درباره صبر در برابر بلاها و حوادث تلخ زندگی می فرمایند: «من ابتلی من المؤمنین ببلاء فصبر علیه کان له مثل اجر الف شهید»؛ هر کسی از مؤمنان به بلایی گرفتار شود (و) شکیبایی را از دست ندهد، پاداش هزار شهید دارد.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته به مشکلات قطعی و کاهش فشار آب و همچنین افت ولتاژ برق منطقه اشاره و از مسئولین خواست که در تقویت سیستم انتقال آب به شهرستان و احداث نیروگاه برق دیجی تسریع نمایند.
وی همچنین از مردم خواست که در مصرف آب و برق صرفه جویی و از اسراف بپرهیزند.
امام جمعه شهرستان در ادامه خطبه های نماز جمعه به جنایات اخیر صهیونیستها در غزه و حمله به مدارس و مساجد اشاره و از مواضع رئیس جمهور منتخب در اعلام حمایت از مقاومت تقدیر کرد.

امام جمعه شهرستان کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به واقعه ورود اسرای اهل بیت (ع) به مجلس ابن زیاد (لع) در سیزدهم محرم به ذکر مصائب امام حسین (ع) پرداخت.


انتهای خبر /110


http://qomefarda.ir/49703
اخبار مرتبط

نظرات شما