امام جمعه سلفچگان:

اطاعت از ولی فقیه اطاعت از امام حسین(ع) است

امام جمعه سلفچگان با بیان این که اطاعت از ولی فقیه اطاعت از امام حسین(ع) است، گفت: بیعت مردم کوفه با مسلم‌بن‌عقیل در واقع بیعت با امام حسین بود، چون حضرت مسلم نماینده امام بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا اظهار داشت:  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: اگر کسی سه خصلت حلم ، حسن خلق و ورع را نداشته باشد نه از من است و نه از خدای عزّ و جلّ.اولین خصلت حلم است: حِلْمٌ یَرُدُّ بِهِ جَهْلَ الْجَاهِلِ ، بردبارى که به وسیله آن جهالت نادان را دفع کند.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) حلم را از عبادات مهم دانسته و می فرمایند: شخص مؤمن با حلم به مقام عبادت کننده شب زنده دار مى رسد.
غروی با اشاره به داستانی بیان داشت: روزى حضرت على(علیه السلام) شنید که مرد [نابخردى] قنبر را دشنام مى دهد و گویى قنبر مى خواست به او پاسخ دهد، امام فرمود: قنبر! او را رها کن تا خدا را راضى و شیطان را خشمگین و دشمنت را [با شرمندگى] کیفر داده باشى.
وی در خطبه های دوم با بیان این که اطاعت از ولی فقیه اطاعت از امام حسین(ع) است، تصریح کرد: بیعت مردم کوفه با مسلم‌بن‌عقیل در واقع بیعت با امام حسین بود، چون حضرت مسلم نماینده امام بود.
وی بیان داشت: اگر امام حسین برای ۱۴۰۰ سال بعد نیز نماینده‌ای تعیین کند، آیا بیعت با نماینده او، بیعت با امام نخواهد بود؟
امام جمعه سلفچگان تاکید کرد: ما معتقدیم ولی‌فقیه در این عصر، حکم مسلم در زمان سیدالشهدا را دارد، که اطاعت از او در واقع اطاعت از امام حسین است و این همان معنای «کل یوم عاشورا» است. کسانی که در اطاعت محض از ولی فقیه تشکیک میکنند مراقب خود و عاقبت بخیری خود باشند
وی بیان داشت : ما در شعار دادن به نفع ولایت‌فقیه آماده‌ایم، اما گاه در عمل به دستورات ایشان، سست هستیم، اگر واقعا اعتقاد داریم او نائب الامام است و اطاعت از او اطاعت از امام معصوم(ع) است، باید بیشتر در این مسیر ثابت قدم باشیم.

انتهای خبر /110


http://qomefarda.ir/49704
اخبار مرتبط

نظرات شما