کارشناس رسانه:

امنیت مهم‌ترین هدف شبکه ملی اطلاعات است

کارشناس رسانه با اشاره به اینکه امروز اهمیت مسئله شبکه ملی اطلاعات به‌خوبی روشن است، گفت: در شبکه ملی اطلاعات امنیت و سرعت مهم‌ترین هدف است و ارتباط و تعامل کشور با دنیا به‌جای خود باقی است.

رفیع‌الدین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات در اختلالات جهانی اینترنت که اخیر رخ داد، اظهار داشت: امروز اهمیت مسئله شبکه ملی اطلاعات به‌خوبی روشن است.
وی ادامه داد: باید شبکه ملی اطلاعات و اینترنت داخلی را پرقدرت دنبال و اجرایی کنیم چرا که ما امروز توانایی اجرای شبکه ملی اطلاعات را در داخل کشور داریم.
این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه برخی کشورها شبکه ملی خود را راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: برخی اعلام می‌کنند که با شبکه ملی اطلاعات و اینترنت داخلی می‌خواهند ارتباط و تعامل را با دنیا قطع کنند.
وی افزود: باید به این افراد گفت که اصلاً این‌گونه نیست و تعامل و ارتباط با دنیا به‌جای خود باقی است فقط در مسئله شبکه ملی اطلاعات و اینترنت داخلی امنیت و سرعت در نظر گرفته شده است تا افزایش پیدا کند.
اسماعیلی با اشاره به موضوع صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفت: امروز بسیاری از کاربران ما با شبکه‌های اجتماعی بیرونی و خارجی در حال ارتباط با یکدیگر هستند و در این شبکه‌ها اطلاعات بسیار در حال جابه‌جایی و بسیاری از مردم حاضر هستند.
وی خاطرنشان کرد: موضوع صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در واقع یک خط‌دهی و سیاست‌گذاری درست است که این سیاست‌گذاری در بسیاری از کشورها اجرا شده است و فضای مجازی آنها رها نیست.
عضو هیئت‌مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه در ادامه اضافه کرد: برخی بر این مسئله اذعان دارند که در موضوع صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که طرح آن چند سالی است مطرح شده است به دنبال ممنوعیت و محدودیت است درحالی‌که این‌گونه نیست.
وی ابراز داشت: باید استفاده از این فضا سازوکار و قانون داشته باشد تا هر کسی که می‌خواهد وارد آن شود این شرایط را قبول کند. هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد خارج از فضای قانونی افراد در این فضا فعالیت کنند، کشور ما هم باید این‌گونه باشد.
اسماعیلی در خاتمه گفت: باید در همین راستا هم از شبکه‌های اجتماعی داخلی حمایت شود.



انتهای خبر /160


http://qomefarda.ir/49721
اخبار مرتبط

نظرات شما