در ادامه طرح‌های عمران جاده‌ای قم؛

طرح چهارخطه کردن محور قم - کاشان در حال اجراست

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم - کاشان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجتبی نوروززاده افزود: جاده قدیم قم - کاشان از محورهای ترانزیتی استان است که به‌موازات آزادراه قم - کاشان از ترافیکی ترکیبی و چشمگیر برخوردار است.
وی اضافه کرد: از مجموع ۳۷ کیلومتر مسیر قدیم قم - کاشان که در حوزه استحفاظی قم قرار دارد و به‌صورت دوخطه است، تاکنون ۱۰.۵ کیلومتر آن به راه چهارخطه ارتقا یافته است.
وی با بیان اینکه ۳.۵ کیلومتر دیگر از طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم - کاشان، هم اینک در حال اجراست، اظهار کرد: در این طرح که از مقطع کیلومتر ۱۰.۵ این محور عملیات اجرایی آن تا پل آزادراه قم - کاشان، شروع شده، عرض مسیر از طرفین راه در مجموع به میزان ۱۲ متر (هر طرف ۶ متر) تعریض و به چهارخطه ارتقا می‌یابد.
نوروززاده در ادامه به مشخصات فنی پروژه ۳.۵ کیلومتر از جاده قدیم قم - کاشان که به‌صورت چهارخطه درآمده، ‌گفت: در طول مسیر پروژه هشت دهانه پل آبرو و یک دستگاه پل روی رودخانه، تعریض می‌شود.
وی افزود: باتوجه‌به محاسبات به‌عمل‌آمده، جهت اجرای طرح ۶۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۴۰ هزار مترمکعب نیز بارریزی صورت خواهد گرفت.
رئیس اداره نگهداری راه‌های استان قم، اجرای زیر ساخت دولایه آسفالت و غیره را از دیگر اقدامات فنی جهت اجرای این طرح مهم عمران جاده‌ای دانست و ابراز امیدواری کرد که باتوجه‌به جدیت مجموعه برای تکمیل طرح، تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای خبر /


http://qomefarda.ir/49726
اخبار مرتبط

نظرات شما