پنج شنبه هفته جاری؛

کاروان اسرای کربلا برپا می شود

کاروان نمادین اسرای کربلا با حضور هزاران هنرور در قم پنج شنبه هفته جاری از خیابان امام خمینی (ره) تا حرم حضرت معصومه (س) حرکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  همزمان با نوزدهمین روز ماه محرم همچون سال های گذشته کاروان نمادین اسرای کربلا  از منطقه تولید دارو به سمت حرم حرکت خواهند کرد. کاروان های نمادین که هرساله به همت  هیات های مختلف در شهر برپا می شود در واقع گوشه ای از مصیبت و سختی هایی اهلبیت امام حسین(ع) را از دشت کربلا تا شام را به نمایش می گذارند.
کاروان نمادین اسرای کربلا روز پنجشنبه هفته جاری چهارم مردادماه از ساعت ۱۶ از ابتدای خیابان تولید دارو واقع در خیابان امام به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت می‌کند.
در این حرکت نمادین که با نمایش حرکت کاروان اسرا و آزار اذیت و شکنجه اسرا همراه است مردم حاضر و به عزاداری می پردازند.
هرساله در این کاروان هزاران هنرور در نقش اشقیا و سپاه یزید حضور دارند و گروه های مختلفی همچون گروه پرچم، طبال ارتشی، نقاره زنان، گروه موزیک، گروه طبل بوشهری، گروه وزرا، سربازان کاروان، گروه طبل و دمام، کاروان اسرا و کاروان نصرانی‌ها حاضرمی شوند.
هنروران این کاروان از استان های اطراف هم حاضر هستند و در این کاروان از اسب و شتر هم استفاده می شود. هر ساله با آغاز محرم مردم هم منتظر برپایی این کاروان هستند و در مسیر از این کاروان استقبال کرده و برای آن نذر قربانی هم می کنند.

انتهای خبر /160


http://qomefarda.ir/49759
اخبار مرتبط

نظرات شما