معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی قم مطرح کرد:

پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی قم گفت: سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی قم ارائه شده و تعداد بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

محمد علیمرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: چهار دفتر ذیل  معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل  بهزیستی استان قم  فعالیت می‌کنند از جمله دفتر جذب و جلب مشارکت‌های مردمی که  وظیفه آن ارتباط با خیرین و سازماندهی هماهنگی در زمینه کمک این عزیزان به جامعه هدف بهزیستی است، در سال گذشته رشد ۱۳۰ درصدی افزایش جذب مشارکت‌های مردمی را شاهد بودیم.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان قم بیان داشت: بر اساس نیازهای جامعه هدف که از طریق مددکاران  شناسایی شده  و به و معاونت منتقل می‌شود و بر اساس آن نیازسنجی‌ها، مشارکت جذب شده و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی گفت: از جمله این نیازها در حوزه مسکن است که علاوه بر کمک هاب دولتی خیرین نیز در این بخش  کمک های خوبی به جامعه هدف بهزیستی استان قم انجام شده در نهضت ملی ۵ هزار  و ۳۰۰ نفر از مددجویان قم ثبت نام کردند که  یک هزار و ۳۶۸ نفر اکنون در پروژه های  مختلف جانمایی شده اند وواریزی هایی نیز به حساب مسکن خود داشته اند که بخشی از این واریزی‌ها به کمک بهزیستی وخیرین  بوده وهمچنان این کمک ها  در حال انجام است.

علیمرادی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان از طریق منابع دولتی برای مشارکت‌درساخت مسکن مددجویان بهزیستی کمک شده است و قریب به ۴ میلیارد تومان هم از طریق کمک خیرین به ساخت مسکن مددجویان بهزیستی استان قم کمک شده است. 

وی گفت: برخی از افراد نیز که در قالب مسکن ملی ثبت‌نام کرده بودند به علت اینکه فرم جیم آنها قرمز بود یا به دلایل مختلف شرایط دریافت مسکن نداشتند حذف شدند و برخی‌ها نیز در مرحله تأییدیه‌های نهایی و اولیه قرار دارند.
 
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه دفتر اشتغال ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ارائه شده و تعداد بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف این تسهیلات را دریافت کرده‌اند که به توسعه اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف کمک شده است.

علیمرادی تصریح کرد: در سال جاری به دنبال جذب تسهیل گران اشتغال هستیم تا به‌صورت عملیاتی و میدانی در حوزه اشتغال وارد شویم و شرایط اشتغال مددجویانمان را بررسی کنیم و اثربخشی پرداخت تسهیلات در جهت توانمندسازی جامعه هدف را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: در بخش بیمه نیز کمک‌هایی به مددجویان بهزیستی استان قم انجام شده است از جمله در بیمه خویش فرمایی، جبران کار و  بیمه‌های کارفرمایی که سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بیمه جامعه هدف بهزیستی استان قم کمک شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان قم بیان داشت: در مراکز غیردولتی نیز مجوزهایی صادر شده است و نظارت‌ها بر امور مراکز به‌صورت مستمر انجام می‌شود دریافت مجوزهای بهزیستی از درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام به دریافت مجوزها مرتبط با فعالیت بهزیستی اقدام کنند.

انتهای خبر /۱۷۰


http://qomefarda.ir/49770
اخبار مرتبط

نظرات شما