مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری قم خبر داد:

قم پیش‌گام طرد اتباع غیرمجاز

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: در ۳ سال گذشته باتوجه‌به بخشنامه‌های قانونی با رشد ۵ برابری طرد اتباع غیرمجاز، قم در این زمینه پیشتاز بوده است.

علی‌اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: ساماندهی اتباع در استان قم  همواره موردتوجه مدیریت قم بوده است، در همین راستا در سال گذشته اطلاعات ۳۶ هزار دانش‌آموز مهاجر در سامانه سهما، ثبت دانشجویان غیرایرانی مقیم قم در سامانه سهما، جمع‌آوری اطلاعات و ثبت بیش از ۶۹۳ تشکل فرهنگی، هیأت مذهبی و موکب مردمی مهاجرین از ۴۱ ملیت مختلف مهاجرین انجام شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم عنوان داشت: ساماندهی برگزاری رویدادهای ورزشی و آغاز فرایندهای اجرایی ثبت ورزشکاران در سامانه سهما، آغاز ثبت پزشکان و پیراپزشکان در سامانه سهما و تهیه طرح اطلس مشاغل بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان ملی مهاجرت و تصویب آن در شورای سیاست‌گذاری مهاجرین نیز از جمله فعالیت‌های گذشته اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی بوده است. 
 
وی افزود: به دنبال وجود تعدادی از اتباع غیرمجاز در کشور و لزوم برخورد قانونی با اتباع مجاز هنجارشکن بر اساس قوانین و بخشنامه‌ها در سه سال گذشته با رشد بیش از ۵ برابری طرد از کشور از استان‌های پیش‌گام در برخورد اتباع غیرمجاز محسوب می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با اشاره به اینکه وجه به حفظ کرامت انسانی و شأن مهاجرین در حین دستگیری و اخراج از کشور همواره موردتوجه بوده است، افزود: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۸۶ تبعه غیرمجاز ساکن در قم به کشورهای مبدأ بازگشت داده شدند.

وی تصریح کرد: به‌جرئت می‌توان گفت در هیچ کشوری به‌اندازه کشور ایران حفظ شأن و کرامت انسانی اتباع موردتوجه قرار نگرفته و همواره اولویت داوطلبانه مدنظر جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت اتباع بوده است. 

زارعی گفت: توسعه عمرانی و بهسازی، نوسازی تجهیزات مستقر در اردوگاه مراقبتی، برخورد قانونی و قضایی با تخلفات صورت‌گرفته در اردوگاه طی سنوات قبل از دولت سیزدهم، تأمین تجهیزات و اقلام موردنیاز جهت ارائه خدمات اسکان، تغذیه و... در زمان استقرار در اردوگاه افزایش نیروی انسانی اردوگاه مراقبتی باتوجه‌به افزایش حجم دستگیری به ۵ برابر در مدت مشابه سه سال قبل از دیگر فعالیت‌ها در سال گذشته بوده است. 

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ساخت واحد اداری یگان انتظامی مستقر در اردوگاه مراقبتی مهاجرین، حذف گلوگاه‌های فساد اعم از اخذ هزینه نقدی از اتباع، ایجاد محل ملاقات با مهاجرین، تأمین یک دستگاه خودپرداز atm و یک دستگاه خودپرداز غیرنقدی در اردوگاه به‌منظور نظارت به تراکنش‌های مالی اردوگاه موردتوجه بوده است.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://qomefarda.ir/50255
اخبار مرتبط

نظرات شما