مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری خبر داد:

ساخت ۲ مدرسه با مشارکت‌های بین‌المللی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم از ساخت ۲ باب مدرسه با مشارکت‌های بین‌المللی در مناطق کم‌برخوردار قم خبر داد‌.

علی‌اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: فعالیت اتباع مجاز در بخش‌های اقتصادی و کمک به چرخه تولید یکی از امور مهمی است که همواره موردتوجه بوده است، در همین راستا در یک سال گذشته ۳۰۰ واحد تولیدی، اقتصادی، صادرکننده و کارگاه‌های کوچک مهاجرین در استان قم شناسایی شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته برای اولین‌بار در کشور نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجرین در استان قم، و در اردیبهشت‌ماه سال جاری دومین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجرین در استان قم به‌منظور تبیین نقش‌های مهم و تأثیرگذار مهاجرین در توسعه همه‌جانبه استان و کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهاجرین، جهت مشارکت در توسعه اقتصادی و عمرانی شهری، اعطای بیش از ۴۵ اقامت ویژه اقتصادی سه‌ساله و پنج‌ساله به نخبگان اقتصادی و اعزام نخبگان اقتصادی به استان‌های کشور جهت ارائه تجربیات و فعالیت‌های اقتصادی از دیگر برنامه‌های سال گذشته بوده است.

زارعی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی نیز از دیگر فعالیت‌های اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم است، گفت: ۴۰۰ رویداد مهم فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برگزار شده همچنین ساماندهی برگزاری رویدادها به‌صورت فرایندی  و ثبت در سامانه سهما در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم اضافه کرد: برنامه‌ریزی اجرای رویدادهای مهم با موضوع عفاف و حجاب در راستای نمایش حجاب زن مسلمان و راه‌اندازی مرکز مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی مهاجرین استان قم به‌منظور بهره‌گیری از نخبگان علمی مهاجرین در جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی مهاجرین از دیگر برنامه‌های فرهنگی در یک سال گذشته بوده است.

وی بیان داشت: مجمع خیرین مهاجر استان قم باهدف حمایت از اجرای طرح‌های درمانی ویژه اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شد، همچنین در یک سال گذشته شاهد رشد سه برابری مشارکت تشکل‌ها، مواکب و هیأت‌های مذهبی مهاجرین در برگزاری رویدادهای ملی مذهبی در قم بودیم.

زارعی اضافه کرد: ساخت دو باب مدرسه در مناطق کمتر برخوردار (مدرسه دین و ادب و مدرسه امام هادی (ع))، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزشی، مشارکت و حمایت از طرح‌های کارآفرینی مهاجرین، ساخت مرکز درمانی شهر قائم (عج) با مشارکت سازمان‌های بین‌المللی در استان قم انجام شد.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://qomefarda.ir/50317
اخبار مرتبط

نظرات شما