مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم مطرح کرد:

توزیع کودهای یارانه‌ای برای کشت پاییزه

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از توزیع بیش از ۴ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای ذخیره‌شده در استان قم برای کشت پاییزه خبر داد.

حسین زند در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به تبریک فرارسیدن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: برای کشت پاییزه بیش از ۴ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در استان قم ذخیره‌شده است.
وی ادامه داد:  این ۴ هزار تن از انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای اوره، فسفاته و پتاسه تشکیل‌شده است که در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم موجود است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: کشاورزان از این کودهای شیمیایی یارانه‌ای برای مصرف  محصولات اساسی مانند گندم، جو، کلزا و سایر محصولات پاییزه استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: برنامه ابلاغی کودهای شیمیایی یارانه‌ای برای استان قم در سال جاری حدود ۱۸ هزار تن هست که از این میزان تاکنون حدود ۷ هزار تن تأمین و تدارک شده است.
زند در ادامه با اشاره به اینکه با کودهای ذخیره‌شده که میزان مطمئن و قابل‌اعتمادی است به استقبال کشت پاییزه خواهیم رفت، گفت: با توجه به قراردادهای منعقدشده با تولیدکنندگان داخلی و خارجی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طول دوره کشت پاییزه، سهمیه تخصیصی استان تدارک و حمل شده و از طریق شبکه رسمی توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای مصرف در بخش کشاورزی در دسترس کشاورزان عزیز قرار خواهد گرفت.



انتهای خبر /

 
http://qomefarda.ir/50364
اخبار مرتبط

نظرات شما