آیت‌الله کعبی مطرح کرد:

شناخت معیار فتنه شناسی در سیره امام رضا (ع)

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر مرزبندی با دشمن از بین برود حق و باطل باهم آمیخته و سبب ایجاد فتنه می‌شود، گفت: معیار فتنه شناسی و حق‌طلبی را در سیره امام رضا (ع) بجوییم.

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» ضمن تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) با اشاره به سبک زندگی امام هشتم در مسائل سیاسی، اظهار داشت: مقابله امام با توطئه‌ها و تلاش برای حفظ اسلام و مکتب اهل‌بیت الگویی برای امروز است.
وی ادامه داد: زندگی امام رضا (ع) در تمام عرصه‌ها برای جامعه و مسئولین می‌تواند الگو باشد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام رضا (ع) در تمام دوران زندگی خود به فکر گسترش مکتب اهل‌بیت (ع) بود، گفت: برخی می‌گویند امام رضا (ع) در دوران مأمون که به‌اجبار در آنجا حضور داشت مذاکره می‌کرد درحالی‌که ایشان با ادیان و فرقه‌های دیگر مناظرات علمی انجام می‌داد.
وی اضافه کرد: یکی از تأکیدات امام رضا (ع) مرزبندی شفاف با دشمنان درزمینهٔ مقابله با دشمنان بود. که در این زمینه به یکی از اصحاب می‌فرمایند چون مرزبندی با دشمن را توجه نمی‌کنند دشمنان اهل‌بیت(ع) را دوست می‌دانند و دوستان اهل‌بیت(ع) را دشمن می‌دانند.
آیت‌الله کعبی با اشاره به بروز برخی فتنه، تصریح کرد: سبب ایجاد برخی فتنه‌ها  عدم رعایت مرزبندی با دشمن است چراکه نبود مرزبندی باعث مخلوط شدن حق و باطل و درنهایت عدم شناخت مؤمن از منافق خواهد شد.


انتهای خبر /160

 
http://qomefarda.ir/50368
اخبار مرتبط

نظرات شما