معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

امام رضا (ع) دروازه شیعه است

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه امام رضا علیه‌السلام دروازه شیعه است، بعد از ایشان شیعه فرقه جدیدی ندارد، گفت: امروز توجه آنها که به دنبال حقیقت محض هستند فارغ از هر دینی که دارند به امام رضا علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: دوره امام رضا علیه‌السلام دوره توجه به ادیان است؛ یعنی امام رضا علیه‌السلام به حقیقت محض همه ادیان توجه کرده و استخراج کردند.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: علی‌رغم اینکه حاکم وقت به دنبال تکثرگرایی بود و با همین نگاه تکثرگرایی زمینه را برای مباحثات و مناظرات علمی فراهم کرد؛ اما امام رضا علیه‌السلام مثل همیشه از دل این بحران یک فرصت و یک زمینه بسیار عالی را ایجاد کردند و حقیقت دین و حقیقت توحید و حقیقت محض همه ادیان را به رخ کشیدند و ارتباط اسلام با دیگر ادیان و انحرافات آن دوره را نشان دادند.

وی تصریح کرد: بر اثر همین فعالیت‌های امام رضا علیه‌السلام بسیاری از ادیان دیگر مسلمان شدند و به حقیقت اسلام اعتراف کردند وقتی این فریاد و این نگاه و توجه به‌وسیله یک قدرت این تفکر جهانی شود قطعاً همه دل‌ها و همه نگاه‌ها را متوجه صاحب این افکار می‌کند، حقیقت تشیع هم همین است.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: امام رضا علیه‌السلام دروازه شیعه است، بعد از امام رضا علیه‌السلام شیعه فرقه جدیدی ندارد همه آنهایی که شیعه امام رضا علیه‌السلام بعد از ایشان تا به امام‌زمان (عج) شیعه اثنی‌عشری محسوب می‌شوند.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران تشیع به این قدرت رسیده است و توانسته حرف اصیل توحیدی و الهی خود را به دست بگیرد و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کند اینجاست که دل‌های متوجه امام رضا علیه‌السلام خواهد شد و کم‌کم همه آنهایی که دنبال حقیقت محض هستند به این دروازه اثنی‌عشری شیعه توجه می‌کنند.

وی عنوان داشت: به برکت انقلاب اسلامی و توجهی که به این کانون محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام یعنی به امام رضا علیه‌السلام در ایران شده است قطعاً آن شعارهای انقلاب اسلامی از جمله شعار استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم امروز جهانی شده و نگاه‌ها و دل‌ها را به مرکز حقیقتی این شعارها که وجود نازنین امام رضا علیه‌السلام است متوجه می‌کند.

ابوالقاسمی اضافه کرد: وقتی به دنبال حقیقت و عشق در بین این مردم انقلابی و مردم ظلم‌ستیز می‌گردند جایی جز امام رضا علیه‌السلام پیدا نمی‌کنند و اینجا دیگر فرقی نمی‌کند صاحب چه دینی باشید وقتی با زبان انسانیت و محبت متوجه می‌شوی که باید با ظالم مبارزه کرد به منشأ این عقیده متوجه می‌شوی.



انتهای خبر /170

 
http://qomefarda.ir/50372
اخبار مرتبط

نظرات شما