استاد حوزه و دانشگاه:

شبکه‌های مجازی روزی کاملاً علیه غرب خواهد بود

استاد دانشگاه با بیان اینکه غربی‌ها به اسم آزادی بیان در شبکه‌های مجازی هر دروغی را به خورد ملت‌ها می‌دادند، گفت: چون شبکه‌های مجازی علیه آنها افشاگری کردند مدیرانش را دستگیر می‌کنند؛ اما روزی خواهد رسید شبکه‌های مجازی کاملاً علیه آنها خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: علت اینکه تا حالا غربی‌ها دم از آزادی بیان می‌زدند منظورشان ولنگاری بود پس آن آزادی که مدنظر آنها است در جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد شد حتی اگر حکومتی مانند پهلوی سرکار باشد روزی سرنگون خواهد شد، ولنگاری در غرب هم اشباع شده و غرب حقیقت‌جو دنبال آزادی واقعی است، لذا حاکمان فاسد آن نگرانند و مانع آزادی واقعی می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز حاکمان غربی‌ از آزلدی بیان نگرانند و  مدیر فلان شبکه اجتماعی را دستگیر می‌کند؛ زیرا رقبای رسانه‌ای آنها از همین ابزار علیه آنها استفاده می‌کنند؛ مانند سلاح هسته‌ای که روزی در اختیار چند کشور بود؛ اما اکنون ده‌ها کشور دارای سلاح هسته‌ای هستند و امروز آنها از ترس نگران سلاح هسته‌ای شدند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی که روزی کاملاً در دست چند کشور ظالم و چپاولگر  بود امروز برایشان تبدیل به مسئله شده است زیرا چاقو دارد سته خودش را می‌برد و اکنون شبکه‌های مجازی دست به افشاگری علیه جنایت‌های آنها می‌زنند این‌ها که تا دیروز دم از آزادی می‌زدند امروز مدیران شبکه‌های اجتماعی را دستگیر می‌کنند زیرا غرب به دنبال آزادی اندیشه، آزادی دانش و آزادی معرفت نبود.

غفاری‌فر خاطرنشان کرد: یک روز روژه گارودی در راستای آزادی بیان واقعی هولوکاست را نقد کرد؛ اما او را تهدید، تنبیه و جربمه کردند، علت اینکه دانشمندانی که در آمریکا در محدودیت قرار دارند چیست؟ پس معنی آزادی بیانی که این‌ها می‌گفتند چه بود، اتفاقاً سرگرم‌کردن مردم به ولنگاری بهترین کار برای جلوگیری از آزادی بیان است.

آزادی غربی‌ها ولنگاری است
 
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: افرادی مانند «دکتر تقی آزادی ارمکی» که از جایگاه استاد دانشگاه استفاده ابزاری می‌کشد ابتدایی‌ترین اصول مناظره را رعایت نمی‌کنند و متناقضانه مدعی می‌شوند رویکرد جمهوری اسلامی کمونیستی است فرهنگ را کنار گذاشته! ایشان توضیح دهد در غرب فرهنگ کجا ترویج شده آیا ولنگاری، اسلحه‌کشی در مدارس و همجنس‌بازی فرهنگ است؟ تعریف آزادی در غرب هم شبیه همین تعریف « ارمکی» از فرهنگ است‌، ایشان نگران این است که چرا اجازه نمی‌دهیم ۴ درصد جامعه بقیه جامعه را بدرند‌ و نامش را تولید فرهنگ و سرمایه می‌گذارد.

وی بیان داشت: آزادی که غرب به دنبال آن است دارای خرد، دانش، جهان‌شناسی و خدمت به بشریت نیست اینجا فقط بحث فرانسه و دستگیری یک مدیر شبکه اجتماعی نیست؛ بلکه اکثریت کشورهای غربی در عمل و گفتار در مسئله آزادی بیان دارای تناقض هستند. 

غفاری‌فر اضافه کرد: البته چونکه امروز جوامع غربی از ولنگاری اشباع شد و متوجه شده همه چیز خود را از دست دادند و هم‌زمان خبرهای امیدبخش جهان اسلام، انقلاب اسلامی و جریان مقاومت به‌واسطه همین فضای مجازی به سطح جهان‌گسترش پیدا کرد لذا سیاست حاکمان غربی‌ به فضای مجازی تغییر کرد و فضای مجازی که غرب تصور می‌کرد فقط  در سلطه آنها است و می‌توانند هر شایعه و دروغی را به خورد ملت‌های جهان دهند امروز علیه خودش دست به افشاگری زد. 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز رقبای روسی و چینی کشورهای مدعی آزادی بیان در غرب فسادهای درون جامعه اروپا و آمریکا را به مردم نشان دادند و غربی‌ها متوجه شدند این آزادی برای آنها دردسر ایجاد می‌کند پس آنچه را که به ضرر آنها بود در دایره آزادی تعریف نمی‌کنند. 

وی بیان داشت: شبکه‌های مجازی امروز تبدیل به ابزار مطالبه‌گری مردم از سردمداران کشورهای غربی و آمریکایی شده است پس به هر روش جلوی این آزادی را خواهند گرفت و این هم ابتدای کار است و حالا، حالا با این مسئله کار دارند؛ زیرا فضای مجازی امروز از سلطه کامل غربی‌ها خارج شده است و آگاهی در جامعه جهانی رخ‌داده است مخصوصاً در قضیه طوفان الاقصی باعث شد غربی‌ها به دنبال این باشند که شبکه‌های مجازی را محدود کرده و ببندند.
 
غفاری‌فر گفت: امروز شبکه‌های مجازی مسئله دو سر باخت برای کشورهای غربی و آمریکا شده است اگر فضای ببندند پیام دیکتاتور بودند خود را منتقل می‌کنند، اگر فضای مجازی را باز بگذارند مشکل مطالبه‌گری مردم برایشان به وجود می‌آید روزی خواهید دید که در مسئله فضای مجازی‌سهم زورگویان باخت نهایی است.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://qomefarda.ir/50379
اخبار مرتبط

نظرات شما