نماینده مردم قم در مجلس:

امام رضا قدرت نرم جمهوری اسلامی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناسک آیینی مانند پیاده‌روی به سمت حرم امام رضا (ع) ترجمان سیاسی دارد، گفت: همین‌قدرت نرمی است که پشتیبان و تعیین‌کننده قدرت سخت نظام است به همین خاطر توسط رسانه‌های غربی و معاند انعکاس پیدا نمی‌کند.

محمد منان رئیسی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»
اظهار داشت: مناسک آیینی که در ایران اسلامی مانند پیاده‌روی اربعین و پیاده‌روی‌هایی که سمت حرم امام رضا علیه‌السلام در ایام شهادت ایشان برگزار می‌شود بیانگر قدرت نرم جمهوری اسلامی است‌ که ریشه در باورهای آیینی و دینی مردم دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح: همین‌قدرت نرم است که پشتیبان و تعیین‌کننده قدرت سخت نظام است به همین خاطر توسط رسانه‌های غربی و معاند انعکاس پیدا نمی‌کند؛ زیرا آنها به‌خوبی متوجه هستند که گرچه به‌ظاهر این مناسک سیاسی نیست و فقط بعد عبادی دارد؛ اما این حرکت ترجمان سیاسی دارد. 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یک حکومتی است که دارای بنیان‌های اعتقادی می‌باشد و ریشه در همین مراسم و مناسک دارد امام خمینی رحمت‌الله علیه به‌درستی فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

منان رئیسی بیان داشت: استکبار جهانی متوجه است که مناسک و مناسبت‌های آیینی که در جمهوری اسلامی ایران توسط مردم برگزار می‌شود تقویت‌کننده قدرت نرم نظام است نه‌تنها آن را منعکس نمی‌کند؛ بلکه علیه آن به‌دروغ و شایعه نیز می‌پردازد و حتی هر سال پیاده‌روی اربعین را تضعیف می‌کنند و با دروغ‌های فراوان مردم را فریب می‌دهند تا در این پیاده‌روی شرکت نکنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شک و شبهه‌ای مانند اینکه این پول‌هایی که خرج سفر زیارتی می‌شود را برای فقرا خرج کنید درحالی‌که صدها برابر این پول‌ها خرج سفرهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا مانند تایلند می‌شود؛ اما در این مورد هیچ خبری کار نمی‌شود که پول را هزینه فقرا کنید.

وی افزود: دشمنان ملت جمهوری اسلامی ایران متوجه هستند که اگر مناسک آیینی آخر صفر از جمله پیاده‌روی‌های اربعین و پیاده‌روی به سمت حرم امام رضا علیه‌السلام مناسکی مانند این‌ها تقویت شود منجر به تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان و به‌تبع آن تقویت قدرت سخت آنها خواهد بود.

منان رئیسی عنوان داشت: اما ازآنجایی‌که برگزاری این مناسک ریشه در باورهای مردم دارد حضور میلیونی مردم در مشهدالرضا در این ایام پاسخ خوبی به غربی‌ها و شکست پروژه دشمنی آنها با ملت ایران و اسلام است، مردم با دلشان با اهل‌بیت ارتباط برقرار کردند و استکبار جهانی هم بداند که هرگز موفق نخواهد شد ملت ایران و ملت مسلمان جهان را از اهل‌بیت جدا کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وظیفه رسانه‌های داخلی در این زمینه بسیار مهم است و باید فارغ از مسیرهای مرسوم رسانه این آیین‌ها و این زیبایی‌ها را انعکاس دهند نوع پوشش‌دادن این زیبایی‌ها بسیار مهم است که بتوان از روش‌های هنرمندانه آنها را به تصویر کشید که مطمئناً انعکاس جهانی هم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند زیبایی‌های این مسیر را به تصویر بکشند رسالت خود را انجام داده و در رونق این مناسک دینی و آیینی سهم بزرگی خواهند داشت.

انتهای خبر /170

 
http://qomefarda.ir/50380
اخبار مرتبط

نظرات شما