خطیب جمعه قم:

آینده انقلاب بسیار روشن است

امام‌جمعه قم آینده روشنی را برای انقلاب پیش‌بینی کرد و گفت: نگران آینده انقلاب نباشید، هم عقبه انقلاب و هم آینده انقلاب محکم است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم گفتند این انقلاب متصل به عصر ظهور امام‌زمان (عج) می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبهٔ اول نمازجمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به آثار اعتقاد به قیامت اظهار داشت: اصلاح نگرش به دنیا و کنترل قرائض و شهوات انسان از جمله آثار اعتقاد و باورمندی به‌روز رستاخیز در زندگی است؛ آرامش روحی و روانی را از دیگر آثار اعتقاد به معاد است و انسان‌هایی که سرانجام کار خود را می‌دانند در اوج سختی‌ها نیز دل‌آرام دارند.
 وی با اشاره به مضرات دوری از معنویت و اخلاق بیان داشت: افرادی که از معنویت و اخلاق فاصله دارند استرس همه زندگی آن‌ها را فرامی‌گیرد امام اولیای الهی وجودشان کانون و محور آرامش است و ترس در دل ندارند و مانند کوه‌ها در طوفان‌ها استوار هستند.
 امام‌جمعه قم با اشاره حفظ حرمت مردم در دنیا ابراز داشت: اگر در دنیا حرمت مردم را حفظ کنیم در آخرت حرمت ما حفظ شود، کسانی که پایه‌گذار حرکتی اعم از زیبا یا زشت باشند و دیگران بر اساس آن عمل کنند در نامه اعمال آنان نیز نوشته می‌شود.
 آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبهٔ دوم نمازجمعه با اشاره به توصیه امام علی (ع) درباره تقوای مؤمنانه عنوان کرد: پرهیزکاری مؤمن در رفتارش آشکار می‌شود و پرهیزکاری منافق جز در زبانش ظاهر نمی‌شود؛ ورع مؤمن در رفتارهای او تجلی دارد؛ اما منافق با زبان‌بازی تظاهر به ورع می‌کند به‌گونه‌ای که همه تصور به پارسایی او دارند؛ اما در عمل به شیوه‌ای دیگر عمل می‌کند؛ درحالی‌که ممکن است مؤمن چیزی به زبان نیاورد. در روایات آمده است که با اعمال و رفتارتان مردم را به دین دعوت کنید.
 وی با اشاره به سالروز ۱۷ شهریور بیان داشت: در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معترضین را به گلوله بستند و بر اساس آنچه نقل شده است در این روز چهارهزار نفر شهید و تعداد زیادی زخمی شدند و این شهدا راه را برای ما باز کردند و ما به برکت خون شهدای ۱۷ شهریور، شهدای دفاع مقدس، امنیت، سلامت و مدافع حرم در اینجا حضور داریم.
 رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توصیه نویسنده نیویورک‌تایمز به محافظه‌کاران آمریکا گفت: مایکل ایگناتیف نویسنده نیویورک‌تایمز، در سفری که به ایران دارد به محافظه کاران آمریکا توصیه می کند که در تصمیم‌های خود نسبت به ایران تجدیدنظر کنید، هدف شما منزوی کردن ایران بود اما بدانید ایران پشتوانه‌های محکمی دارد. قبرهایی در بهشت‌زهرا وجود دارد که با انسان سخن می‌گوید.
 وی آینده روشنی را برای انقلاب پیش‌بینی کرد و گفت: نگران آینده انقلاب نباشید، هم عقبه انقلاب و هم آینده انقلاب محکم است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم گفتند این انقلاب متصل به عصر ظهور امام‌زمان (عج) می‌شود.
 نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چالش‌های پیشروی دولت چهاردهم افزود: دولت چهاردهم با چالش‌هایی مواجه است که برای همه دولت‌ها وجود داشته و دارد؛ اما در کنار این چالش‌ها ظرفیت‌هایی نیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کند.
 وی با اشاره به اینکه معضل کاهش آب یکی از این چالش‌ها است بیان داشت: بهره‌برداری برای کشاورزی باید بهینه شود، برخی از کشورهای همسایه روزانه حجم زیادی از آب کشاورزی و آشامیدنی خود را با دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن از دریا تأمین می‌کنند که در این زمینه ما نیز باید تلاش کنیم.
 امام‌جمعه قم با اشاره به دیگر چالش‌های دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: خشک‌شدن تالاب‌ها و دریاچه ارومیه، کسری بودجه، تورم و گرانی، ناترازی در تولید و مصرف انرژی، ناترازی بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، مشکلات منابع موردنیاز برای سرمایه‌گذاری و پیری جمعیت از جمله مشکلات است. اقتدار کشورها با جمعیت جوان آنان است و باید به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه توجه کنیم.
 وی با اشاره به مظلومیت مردم غزه برابر جنایت رژیم صهیونیستی بیان داشت: خرابی‌هایی که در طول ۱۱ ماه گذشته در غزه مظلوم به وجود آمده است بیش از خرابی بمباران هیروشیما بوده است ما به فضل خدا امیدوار هستیم و امید داریم همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب وعده دادند در مسجدالاقصی نماز می‌خوانیم.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150
http://qomefarda.ir/50404
اخبار مرتبط

نظرات شما