معاون اداره کل انتقال خون قم بیان کرد:

شرکت ۸۵۲۰ نفر در پویش نذر خون قم

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: هشت هزار و ۵۲۰ نفر در پویش نذر خون در دو ماه محرم و صفر که با شعار «اهدای خون فرهنگ حسینی و نذر عاشقان» برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا کبیری افزود: در این پویش هشت هزار و ۵۲۰ نفر برای اهدای خون مراکز دوگانه اهدای خون قم مراجعه کردند که از این تعداد هفت هزار و ۸۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی اضافه کرد: تعداد اهداکنندگان خون در این پویش نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲.۵ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: شاخص اهدای خون مستمر شامل افرادی می‌شود که ۲ بار و یا بیشتر از ۲ بار در سال اهدای خون داشتند که در پویش نذر خون، ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان جزو اهداکنندگان مستمر هستند.
کبیری با بیان این‌که اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر پنج درصد رشد داشته است، بیان کرد: شاخص اهدای خون مستمر یکی از مهم‌ترین شاخص‌های حفظ ایمنی و سلامت خون‌های اهدایی است.
به گفته وی، بیشترین رده‌های سنی که در این پویش حضور پیدا کردند رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال و جوانان زیر ۳۵ سال بوده است که به ترتیب ۳۸ و ۳۵ درصد اهداکنندگان را شامل می‌شود.
وی افزود: شایع‌ترین گروه‌های خونی که در این مدت خون اهدا کردند، O+ با بیش از ۳۴ درصد و A+ با ۲۶ درصد را شامل می‌شود؛ گروه‌های خونی B+ و AB+ در رده‌های بعدی قرار دارند.
معاون انتقال خون قم خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از خون‌های اهدایی مربوط به گروه‌های خونی منفی بود.
میانگین اهدای خون در قم، بیش از ۳۰ در هر هزار نفر جمعیت است که از میانگین کشوری بالاتر است؛ هر ۹ دقیقه یک فرآورده به بیماران نیازمند به این‌ ماده حیاتی در مراکز درمانی قم تزریق می‌شود.
اهدای خون در استان قم به‌صورت روزانه در ۲ مرکز حضرت روح‌الله (ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عمار یاسر میسر است.

انتهای خبر /

 
http://qomefarda.ir/50415
اخبار مرتبط

نظرات شما