عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) :

حوادث لبنان، قطعاً تروریستی است

عضو هیأت‌علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در لبنان از ابزار غیرنظامی برای کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفت، گفت: حوادث لبنان قطعاً تروریستی است و مجامع بین‌المللی باید در این زمینه برای حفظ امنیت جهانی ورود کنند.

​​​​​حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی امیدی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از ابزار غیرنظامی برای کشتار مردم عادی لبنان استفاده کرده است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: حادثه تروریستی که در لبنان رخ داد از چند زاویه می‌توان موردبحث و بررسی قرارداد یکی از زوایای این حادثه تروریستی سطح و عمق جنایتی است که رخ‌داده، این جنایت رذیلانه و غیرانسانی بوده است و قطعاً یک حادثه تروریستی محسوب می‌شود.

 عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: این جنایت به‌صورت جمعی و غافلگیرانه از سوی یک رژیم جنایت‌کار، نسل کش و جنایت‌کار و تروریست صورت‌گرفته است که هدف آن همه مردم اعم از نظامی و غیرنظامی بوده که نشانه خوی جنگ‌طلبی و گسترش جنگ در عرصه‌های جدید است.

 کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: این نوع جنایت که با ابزار زندگی عادی مردم را مورد هدف تروریستی قرار دهند سابقه نداشته است و نیاز است برای امنیت جهانی در سطح جهانی مورد بررسی و محکومیت قرار بگیرد.

امیدی خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی دارای بازتاب‌های سیاسی نیز است، در این حادثه تروریستی دولت‌ها به دودسته تقسیم شدند دولت‌هایی که حامی حقوق انسان‌ها هستند و این جنایت را محکوم کردند و به دنبال این هستند که این مسئله در عرصه بین‌المللی به‌صورت جدی محکوم شود، و در طرف دیگر دولت‌هایی قرار گرفتند که حامی نژادپرستی و سرکوب هستند؛ اما درعین‌حال مدعی دموکراسی هستند از جمله این‌ها دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی حامی اصلی جنایت رژیم صهیونیستی هستند.

وی عنوان داشت: این مسئله از منظر دفاعی نیز قابل‌بررسی است جبهه مقاومت یک جبهه واحد است و تمام اقداماتی که در این محور صورت می‌گیرد با یک مدیریت واحد و یکپارچه دنبال می‌شود انتقام حزب‌الله و یا انتقام الحوثی‌های یمن از رژیم جنایت‌کار صهیونیستی انتقام ایران هم محسوب می‌شود. 

کارشناس روابط بین‌الملل اضافه کرد: اما درعین‌حال جمهوری اسلامی ایران در حال نشان‌دادن یک صبر راهبردی برای یک ضربه مهلک در آینده نزدیک است، جبهه مقاومت باید مراقب فتنه‌گرانی باشد که خواهان تفرقه میان نیروهای این جبهه متحد هستند و باید درعین‌حال از تمامی ظرفیت‌های خودش برای مهار رژیم خونخوار صهیونیستی استفاده کند.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: ایران همواره نشان داده از تمامی ظرفیت‌های خود جهت تقویت و تحکیم جبهه مقاومت بهره گرفته و از این به بعد هم از همین ظرفیت خودش بهره خواهد گرفت.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://qomefarda.ir/50605
اخبار مرتبط

نظرات شما