استاد حوزه علمیه قم:

نمازجمعه نصر مانور بدون هزینه بود

استاد حوزه علمیه قم گفت: نمازجمعه نصر یک مانور بدون هزینه و یک جشن غرور بود و انگارنه‌انگار که این مردم به سمت جایی می‌روند که ممکن است خطر مرگ آنها را تهدید کند از استان‌های متفاوتی در این نمازجمعه شرکت کرده بودند و مصلای تهران مصلی ایران شده بود.

​​​​حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور بودند نیز نمازجمعه می‌خواندند و این برای اولین بار بود که روز گذشته نماز عصر را نیز خواندند جمعه نصر گرامی‌داشت شهید سید حسن نصرالله آن هم در فضای باز برگزار شد این نماز جمعه بی شباهت به آن نماز جمعه‌ای نبود که مقام معظم رهبری در حال ایراد خطبه بودند بمب منفجر شد اما ایشان همچنان در تریبون نماز جمعه به ایراد خطبه پرداختند. 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در شب عملیات وعده صادق ۲ که موشک‌ها شلیک شد اطلاعیه و بیانیه منتشر شد که نشان از وحدت داشت و اجماع جدی سران نظام را بود و مهم‌تر از آن مصاحبه رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس قوه مقننه و همچنین اظهارنظر فرماندهان ارتش و سپاه بود که همگی نشان از اتفاق‌نظر در عملیات وعده صادق ۲ بود.

وی بیان داشت: هم‌زمان با ایراد نمازجمعه نصر در تهران وزیر امور خارجه ایران به فرودگاهی رفتند که چندین نوبت به‌صورت گسترده به آن حمله شده بود همه این‌ها را در کنار حضور میلیونی مردم باید با هم دید البته حضور میلیونی مردم در زمان نمازهای جمعه و نمازهای عید فطر به امامت مقام معظم رهبری قبلاً هم مشاهده شده بود؛ اما نمازجمعه نصر یک تفاوت داشت که در شرایط تهدید رخ داد و حتی مادر شهیدی را مشاهده کردیم که با تخت بیمارستانی از مشهد برای شرکت در این نماز خودشان را به تهران رسانده بودند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: حرکت‌های روز گذشته یک مانور بدون هزینه بود که نشاط‌آفرین بود و یک جشن ملی و یک جشن غرور بود و اصلاً انگارنه‌انگار که این مردم به سمت جایی می‌روند که ممکن است خطر مرگ آنها را تهدید کند از استان‌های متفاوتی در این نمازجمعه شرکت کرده بودند و مصلای تهران مصلی ایران شده بود و شخصیت‌های مهم و تراز اول  کشور شرکت کرده بودند. 

وی عنوان داشت: نمازجمعه نصر نمایندگی تمام ملت ایران بود که دارای یک هوش سیاسی، نظامی و تدبیر بود و جامعه دارای امام را نمایش می‌داد که هزینه جرئت پیداکردن دشمن را بالا برد و هزینه مقاومت را پایین آورد؛ زیرا این مسئله اعتمادبه‌نفس دشمن را پایین آورد تا از حرکت‌های بعدی بیشتر بترسند و از طرفی برای دوستان مقاومت اعتمادبه‌نفس آورد.

مراقب منافقین نسل سوم باشید

غفاری‌فر تأکید کرد: جمعه نصر برای همه آزادی‌خواهان در جهان روز جشن بود؛ اما نباید فراموش کرد که مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود وقتی شهید سلیمانی ترور شد ناراحتی حق طبیعی بود؛ اما افسردگی نه؛ برخی از افراد دامنه مطالبات از مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی را تبدیل به تخریب کرده بودند برخی‌ها سربازان آمریکا در لباس ولایت‌مداران هستند.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: امروز منافقین نسل سوم آنهایی هستند که به اسم ولایت‌مداری و مطالبه دست به تخریب نیروهای نظامی و رزمندگان مقاومت می‌زنند در شهادت شهید رئیسی نیز درحالی‌که تمام نهادها اعلام کردند که هیچ نشانی برای ترور وجود ندارد عده‌ای به اسم مطالبه‌گری مسئله ترور شهید رئیسی را مطرح می‌کنند و نیروهای خودی را متهم می‌کنند.

وی گفت: در شهادت شهید زاهدی  همین راه را تکرار کردند تا اینکه عملیات وعده صادق رخ داد حالا زمین‌بازی را عوض کردند برخی‌ها چنان تعابیر علیه بزرگان نظام و نیروهای امنیتی به کار می‌بردند که رادیو اسرائیل هم به کار نمی‌برد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در این ایام به‌خصوص از زمان ارسال موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی تا به امروز هیچ زمانی از حیث قوای سه‌گانه، مسئولان و احزاب  هیچ زمانی چنین انسجامی وجود نداشت، نگذاریم طول عمر منافقین نسل سه در قالب مطالبه‌گران جعلی به‌اندازه منافقین نسل یک و دو طولانی شود و هزینه نظام را بالا ببرد.

انتهای خبر /170

 
http://qomefarda.ir/50824
اخبار مرتبط

نظرات شما