امام‌جمعه قم:

صبر و تقوا عامل امنیت حکومت اسلامی است

امام‌جمعه قم آیه ۱۲۰ سوره آل عمران را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند متعال در این آیه صبر و تقوا در برابر دشمنان را عامل مصونیت و امنیت حکومت اسلامی می داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله محمد سعیدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت به اهمیت تقوا در زندگی انسان‌ها، اظهار داشت: خداوند متعال از  همه اعمال و رفتار ما آگاه است و برای این مهم نیاز به هیچ واسطه‌ای ندارد.
وی ادامه داد: خداوند رحمان، بخشنده، مهربان و ستار عیوب است به‌طوری‌که مؤمنانی که گناهی انجام می‌دهند؛ اما از کنار آن به‌سادگی عبور نمی‌کنند و از کرده خود پشیمان هستند را می‌بخشد و اجازه نمی‌دهد آبروی آن‌ها برود.
سعیدی در خطبه‌های دوم نمازجمعه آیه ۱۲۰ سوره آل عمران را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند متعال در این آیه  صبر و تقوا در برابر دشمنان را عامل مصونیت و امنیت حکومت اسلامی می داند.
وی به شهادت حسن نصرالله و جملات رهبر انقلاب در خصوص ایشان اشاره کرد و بیان داشت: رهبر انقلاب فرمودند «سید مقاومت یک شخص نبود؛ بلکه یک راه و مکتب بود و این مسیر همچنان ادامه خواهد یافت»، این بیانات رهبر انقلاب در خصوص حاج‌قاسم سلیمانی هم بود که نشان می‌دهد مسیر این شهدا تا ابد ادامه خواهد داشت.
 امام‌جمعه قم تأکید کرد: شهید حسن نصرالله، شهید رئیسی و شهید قاسم سلیمانی تا آخرین لحظات زندگی خودشان صادقانه عمل کردند و حتی بعد از شهادتشان نیز جریان‌ساز شده و در بین جوامع مختلف نفوذ کردند.
وی افزود: این شهدا برای تمام جوانان خصوصاً جوانان جبهه مقاومت یک الگو، نماد و سمبل هستند.
امام‌جمعه قم در ادامه سالروز ولات امام یازدهم شیعیان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: امام حسن عسکری (ع) که یازدهمین امام شیعیان بودند که در آستانه انتقال شیعیان از عصر حضور به غیبت زحمات زیادی را متحمل شدند و در واقع جان‌فشانی کردند.
وی افزود: ایشان آموزش‌های لازم را به شیعیان وقت دادند و علاوه بر این برای این که شیعیان بی‌پناه و سردرگم نمانند رجوع به فقها و ولایت‌فقیه را مطرح فرمودند.
سعیدی تصریح کرد: امام خمینی (ره) بر اساس رهنمودهای این امام همام نهضت انقلاب را پایه‌ریزی کرده و بحث ولایت‌فقیه را مطرح کردند.



انتهای خبر /110


 
http://qomefarda.ir/50907
اخبار مرتبط

نظرات شما