مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قم خبر داد:

ایستگاه‌های اتوبوس قم سبز می‌شوند+ تصاویر

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از تبدیل شدن ایستگاه‌های اتوبوس درون شهری قم به ایستگاه‌های سبز خبر داد.

علی نیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»اظهار داشت: با دستور شهردار امسال برای هر منطقه ۲ میلیارد تومان برای ایجاد ایستگاه‌های سبز اتوبوس و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری ایستگاه‌های اتوبوس در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم ادامه داد: اکنون در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم پیمانکاران مشغول ایجاد ایستگاه‌های سبز اتوبوس هستند اگر شهروندان مشاهده که در برخی از ایستگاه‌ها نیمکت‌ها برداشته شده و یا سایبان برداشته شده به‌این‌علت است.


وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ میلیارد تومان امسال فقط برای ایستگاه‌های اتوبوس قرار است داخل شهر هزینه شود، اکنون ایستگاه‌های اتوبوس قم در حال رنگ‌آمیزی بازسازی ترمیم و زیباسازی است.

نیک ادامه داد: از ابتدای سال همه نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس آغاز شده است؛ اما به‌صورت رسمی از برج سه این پروژه آغاز شده است و تا پایان سال نیز پیش‌بینی می‌شود و با کامل‌شدن این ۲۵ میلیارد تومان پروژه ادامه داشته باشد. 


مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم عنوان داشت: از شهروندان درخواست می‌کنیم تا پایان این پروژه صبوری و همکاری لازم را داشته باشند اکنون در سطح شهر تغییرات برخی از ایستگاه‌های اتوبوس کاملاً محسوس است که به نفع شهروندان است.

وی در پاسخ به این سؤال که منظور از ایستگاه سبز چیست؟ گفت: منظور از ایستگاه‌های سبز در ابتدا رعایت استانداردهای تردد معلولین و جانبازان و استفاده از این ایستگاه‌ها است، دومین ویژگی این ایستگاه‌های سبز این است که با فضای سبز تزیین و زیباسازی می‌شود و ایستگاه‌هایی که امکان ایجاد باغچه در آن وجود دارد در آن باغچه و گل‌وگیاه و درخت ایجاد می‌شود.


نیک بیان داشت: همچنین رنگ‌آمیزی و زیباسازی در این ایستگاه‌های سبز انجام می‌شود تا جلوه بصری خوبی داشته باشد، البته مهم‌ترین نکته آن ایمن‌سازی برای تردد معلولین و جانبازان است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در پاسخ به این سؤال که آیا تا پایان سال همه ایستگاه‌های اتوبوس شهر قم سبز می‌شود؟ گفت: یک هزار و ۵۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر قم وجود دارد امکان سبز همه آنها وجود ندارد؛ بلکه ایستگاه‌های اصلی سطح شهر قم در مناطق هشت‌گانه تا پایان سال سبز می‌شود.

انتهای خبر /170

 
http://qomefarda.ir/51137
اخبار مرتبط

نظرات شما