معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش قم:

130چهره موفق تحصیل خود را ازکلاس سواد آموزی آغاز کرده اند

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش قم گفت: درحال حاضر ۱۳۰ چهره موفق اعم‌ از استاد دانشگاه و حوزه، کارآفرین، مدیر و معلم در استان شناسایی شدند که تحصیل خود را از کلاس های نهضت سواد آموزی آغاز کردند.

 حجت الاسلام قاسمی نیا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به ایام چهل سالگی نهضت سواد آموزی، با اشاره به اینکه خدمات سوادآموزی تنها به خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود، اظهار داشت: نهضت سواد آموزی تا پایان دوره انتقال و ششم ابتدایی فعالیت می کند.
وی بیان داشت: تعریف سوادآموزی در نظام آموزشی ما بر خلاف دیگر کشورها حتی کشورهای اسلامی صرفا خواندن و نوشتن نیست، بلکه شامل آموزش فرهنگ و معارف اسلامی، روخوانی و روان خوانی قرآن نیز می باشد، از این رو از یکهزار و ۲۰۰ ساعت آموزش نهضت سواد آموزی در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال ۳۰۰ ساعت به آموزش معارف و قرآن اختصاص دارد.
وی ادامه داد: پیش نویس طرح آموزش بزرگسالان تا پایان دوره متوسطه در دستور کار مقام‌های آموزشی کشور قرار گرفته و اگر این اقدام صورت گیرد رویکرد جدیدی در آموزش بزرگسالان بوجود خواهد آمد.
معاون آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه سوادآموزی به یک جریان مهم فرهنگی در کشور تبدیل شود، گفت: باید به درونی کردن فرهنگ آموزش در میان اقشار مختلف جامعه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی اضافه کرد: دو طرح سوادآموزی کشوری و استانی  که  یک طرح با مشارکت ۱۲ استان کشور از جمله قم که جمعیت باسواد در آنها در حد میانگین کشوری است، در حال تهیه می‌باشد تا برای سه سال آینده رقم بخورد.
130چهره موفق تحصیل خود را ازکلاس سواد آموزی آغاز کرده اند
حجت الاسلام قاسمی نیا با اشاره به اینکه تعداد بی‌سوادان قم در سال های ۹۰‌ تا ۹۵ یازده هزار نفر کاهش یافته است، افزود: درحال حاضر ۱۳۰ چهره موفق اعم‌ از استاد دانشگاه و حوزه، کارآفرین، مدیر و معلم در استان شناسایی شدند که تحصیل خود را از کلاس های نهضت سواد آموزی آغاز کردند.
کسب 45 رتبه کشوری نهضت سواد آموزی استان قم
 وی قم‌ را با کسب ۴۵ رتبه کشوری از موفق ترین  استان ها در سوادآموزی دانست و گفت: در ۴۰ سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر از مردم قم در برنامه های نهضت سوادآموزی این استان شرکت کردند، که حداقل آموزش ارائه شده به آنها خواندن و نوشتن بوده است.
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش قم با بیان اینکه ۸۵ درصد از شرکت کنندگان در کلاس سوادآموزی قم بانوان بودند، گفت: سن ۷۵ درصد از آنها ۳۰ تا ۴۹ سال بوده است.
وی بیان کرد: برخی کودکان به دلیل مشکلات اقتصادی تحصیل نمی کنند که نباید این گونه اتفاقات وجود داشته باشد
قاسمی‌نیا همچنین تلاش برای بازگرداندن کودکان ترک تحصیل کرده به مدرسه را نیز از کارهای موثر در مسدود کردن مبادی بی‌سوادی عنوان کرد و افرود: باید به موضوع آموزش کودکانی که قدرت آموزش پذیری چندان بالایی ندارند و همچنین کودکان کار، بدسرپرست و معلولان جسمی حرکتی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14761
اخبار مرتبط

نظرات شما