ارزان ترین شهرهای خارجی برای نوروز ۹۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیایید برای عید امسال بلیط هواپیما خارجی تهیه کنید! میگویید در این وضع اقتصادی نمیخواهید به خارج از کشور سفر کنید؟ آن هم در تعطیلات نوروزی؟
نگران نباشید میخواهیم تا به شما ارزان ترین شهرهای خارجی برای سفر نوروزی 99 را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید تا نوروز 99 را در خانه نمانید.

 

سفر در تعطیلات عید نوروز در میان بسیاری از خانواده های ایرانی مرسوم است و در این ایام افراد به سفر در داخل کشور و یا به سفرهای خارجی میروند.
اما با اوضاع اقتصادی این روزها، شاید فکر این که امسال عید به سفر خارجی بروید را از سرتان بیرون کرده باشید. صبر کنید هنوز هم راه حلی وجود دارد.
در سرتاسر جهان مقاصد مختلفی برای سفر کردن وجود دارند که هر کدام بنا به دلایل مختلفی از جمله فاصله جغرافیایی، جاذبه های گردشگری، سطح رفاه و .... هزینه های مختلفی را برای گردشگران ایجاد میکنند.
اما در بین این مقاصد شهرهایی نیز دیده میشوند که هزینه های کمتری برای گردشگران در طول سفر ایجاد میکنند. در این مقاله میخواهیم به این دسته از شهرها برای سفر در عید نوروز بپردازیم.

 

ترکیه:
کشور ترکیه از ان جایی که به ایران بسیار نزدیک است و از جاذبه های گردشگری فراوانی در شهرهای مختلف خود برخوردار است مقصد مناسبی برای سفرهای نوروزی ایرانیان بوده است.
در میان شهرهای ترکیه میتوان نام استانبول را پررنگ تر از سایر شهرهای این کشور در لیست مقاصد گردشگری ارزان نوروزی مشاهده کرد.
استانبول:
شهر استانبول بزرگ ترین شهر کشور ترکیه است که هر ساله گردشگران فراوانی برای بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر به ان سفر میکنند.
اب و هوا:
شهر استانبول از ان جایی که در کنار پهنه ی دو دریای متفاوت قرار گرفته است دارای شرایط اب و هوایی متفاوت و یا به طریقی خرد اقلیم است.
بنابراین میتوانید در این شهر شاهد اب و هوای گرمسیری و مرطوب، مدیترانه ای و اقیانوسی باشید. لذا بهترین زمان سفر به این شهر در فصل بهار است که هوا خنک و اسمان صاف است.
سفر ارزان به استانبول:
اولین قدم برای رسیدن به سفری ارزان به استانبول باید بلیط ارزان استانبول را تهیه کنید. برای این امر کافی است روی لینک کلیک کنید.
دقت کنید که برای داشتن سفری ارزان قیمت باید نکات متعددی را در نظر داشته باشید. مثلا به جای اقامت در هتل در هاستل ها اقامت کنید.
به جای صرف غذا در رستوران های شیک و گران قیمت از غذاخوری های محلی تر غذای خود را تهیه کنید و یا با خرید مواد غذایی، خودتان اقدام به تهیه غذا کنید.
یکی از اقداماتی که شهر استانبول برای توریست های خود فراهم کرده است این است که توریست ها میتوانند با کرایه دوچرخه به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی ها در هزینه های خود صرفه جویی کنند.
سفر ارزان، بیش از ۱۵۰ لیره (۱۳۵ هزار تومان)
هزینه‌ی اقامت در خوابگاه: ۷ تا ۲۴ لیره (۷ تا ۲۱ هزار تومان)
بلیط اتوبوس بین شهری ۴۵ لیره (۴۰ هزار تومان)
وعده‌های غذایی: ۸ تا ۱۰ لیره (۷ تا ۹ هزار تومان)
نوشیدنی: ۷ تا ۱۲ لیره (۷ تا ۱۱ هزار تومان)
فرودگاه‌های بین‌المللی:
آدانا – فرودگاه آدانا
آنکارا – فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوغا
فرودگاه آنتالیا
بودروم – فرودگاه میلاس-بودروم
بورسا – فرودگاه ینی‌شهر
فرودگاه دالامان
غازی عینتاب – فرودگاه اوگوزلی
استانبول – فرودگاه بین‌المللی آتاترک
استانبول – فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن
ازمیر – فرودگاه عدنان مندرس
قیصریه (شهر) – فرودگاه بین‌المللی ارکیلت
فرودگاه قونیه
ملطیه – فرودگاه ارهاچ
نوشهر (ترکیه) – فرودگاه نوشهر کاپادوکیه
فرودگاه چهارشنبه سامسون
فرودگاه ترابزون
فرودگاه زونگولداغ
جاذبه های گردشگری استانبول:
ایاصوفیه
کاخ توپقاپی
میدان سلطان احمد
تنگه بسفر
مسجد ابی
بازیلیکا سیسترن
هیپودوروم
موزه باستان شناسی استانبول
بازار بزرگ
مسجد سلیمانیه
بازار ادویه
کاخ دلمه باغچه
کلیسا چورا
موزه هنر ترکی و اسلامی
ایاصوفیه کوچک
مسجد رستم پاشا
قلعه یدیکوله
برج گالاتا
گالری استانبول مدرن
موزه هنری پرا
خیابان استقلال و میدان تقسیم
اسکودار
دبی:
یکی دیگر از شهرهای ارزان قیمت برای سفر در تعطیلات نوروزی شهر دبی پایتخت امارات است. شاید تعجب کنید که نام این شهر در لیست شهرهای ارزان قیمت برای سفر ان هم در تعطیلات نوروزی قرار گرفته است.
پس بیایید تا با هم به بررسی قیمت ها و هزینه های سفر به این شهر بپردازیم تا ببینیم واقعا این شهر برای سفر در تعطیلات نوروزی ارزان قیمت است یا نه؟
برای تهیه بلیط ارزان دبی کافی است روی لینک کلیک کنید.
اب و هوا:
از ان جایی که دبی در کشور امارات قرار دارد و اغلب ان را بیابان ها تشکیل میداده اند لذا اب و هوای این شهر اغلب خشک و گرم است و میزان بارندگی اندکی دارد. بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر در بهار است.
هزینه های سفر:
سفر کردن هزینه های بسیاری دارد. این هزینه ها از خرید بلیط هواپیما اغاز میشود و در ادامه باید برای محل اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل، استفاده از جاذبه های تفریحی، خرید و... متحمل هزینه شد.
اما برای همه ی این هزینه ها راه حل هایی وجود دارد که از طریق ان ها میتوان هزینه های کلی سفر را کاهش داد. اما این راه حل ها چه هستند؟
استفاده از هاستل به جای هتل:
در دبی مشکلی برای اقامت خود نخواهید داشت. این شهر از انجایی که با هدف تفریح و سرگرمی گسترش پیدا کرده است لذا بسترهای مناسب برای حضور گردشگران در ان فراهم شده است.
لذا در این شهر میتوانید شاهد حضور انواع هتل ها از 5 ستاره تا 2 ستاره و هاستل ها باشید. مسلما اقامت در هاستل ها هزینه ی اقامت را برای هر گردشگری کاهش میدهد.
اما اقامت در هاستل ها خطرات خود را دارد و پیشنهاد میکنیم تا برای صرفه جویی در هزینه ها موارد دیگر را بررسی کنید و به جای اقامت در هاستل ها در هتل های 2 ستاره اقامت داشته باشید.
خورد و خوراک:
نمیتوان به دبی رفت و از غذاهای عربی رستوران های این شهر سفارش نداد. پیشنهاد ما به شما این است که به جای استفاده از رستوران های شیک و یا رستوران هتل ها به داخل شهر بروید و غذاخوری های ارزان تر را پیدا کنید.
به این صورت هم غذای عربی را امتحان کرده اید و هم در هزینه های سفر خود صرفه جویی میکنید. هم چنین میتوانید با مردم محلی این شهر نیز اشنا شوید.
جاذبه های گردشگری دبی:
برج خلیفه
اکواریوم
فواره برج خلیفه
برج العرب
جزیره جمیرا
واحه العین
خانه شیخ ال مکتوم
موزه دبی
پیست اسکی





انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15394
اخبار مرتبط

نظرات شما