دست مدیران شهری برای تراکم فروشی بسته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره موضوع شهرفروشی و تراکم فروشی در پایتخت اظهار داشت: این مسائل در حال حاضر بسیار کنترل شده و شورای پنجم از ابتدای فعالیت حساسیت‌های ویژه‌ای نسبت به این موضوع نشان داد.

وی با اشاره به اینکه با مصوبه لایحه تعیین مأموریت‌ها، حدود اختیارات و مسؤولیت‌های شوراهای معماری مناطق اختیار شوراهای مناطق مجراهای شهرفروشی و تراکم فروشی بسته شده است‌،‌ گفت: حتی اگر مدیران شهری بخواهند هم نمی‌توانند شهر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بفروشند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرفروشی به صورت سیستمی بسته شده است، گفت: قبلا طرح تفصیلی ملاک عمل بود و مدیران به صورت موردی می‌توانستند تصمیماتی بگیرند ولی اکنون با پیگیری شورا همه موضوعات به صورت سیستمی بوده و امکان مداخله انسانی نیست.

اعطا با بیان اینکه این موضوعات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدام در شورای شهر رصد می‌کنیم افزود: بعد از سیستمی شدن برنامه‌ها دیگر شاهد فروش شهر و یا امکان مجوز برای صدور ساخت طبقات اضافه نیست و تنها موارد اندکی گزارش شده که مربوط به ماه‌های قبل است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16313
اخبار مرتبط

نظرات شما