مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم:

حجم آب سدهای قم به ۲۹۱ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت:‌ حجم آب ذخیره شده در سدهای کوچری و ۱۵ خرداد به عنوان مهم‌ترین سدهای استان به بیش از ۲۹۱ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد حاجی حسینی مسگر  بیان کرد: درحال حاضر حجم آب ذخیره‌شده درسد ۱۵ خرداد به بیش از ۱۰۲میلیون مترمکعب و سد کوچری به حدود ۱۸۹ میلیون مترمکعب رسیده که رقم قابل توجهی است.

وی بیان کرد: دو سد ۱۵ خرداد و کوچری درتامین آب مورد نیاز قم نقش اساسی را برعهده دارند و به همین دلیل وضعیت مناسب ذخیره آب در آن‌ها برای مدیریت منابع آبی استان از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

وی ادامه داد: البته این موضوع به معنای نادیده گرفتن لزوم صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع آبی نیست،‌ بلکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان مصرف آب در میان شهروندان،‌ باید میزان استاندارد استفاده از آن بیش از پیش مورد توجه باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: سدهای کوچک موجود درمحدوده استان از جمله سد کبار نیز در اثر بارش های اخیر به مرحله سرریز رسیده است و آب‌های بیش از مقدار ذخیره سد نیز در رودخانه‌های پایین دست هدایت می‌شود.

حاجی حسینی مسگر همچنین با اشاره به این که رفع تصرفات در بستر رودخانه‌های استان ضروری است،‌گفت:‌ بارش‌های اخیر باردیگر ضرورت حفظ حریم رودخانه‌ها را برای مردم به‌خوبی مشخص کرد و نشان داد اگر به این موضوع توجه نشود، خطرات فراوانی جانی و مالی درپی خواهد داشت.

وی بااشاره به این که قبل از وقوع سیل درقم باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود، ادامه داد: حفظ حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از ورود به محدوده آن‌ها در زمان ساخت و ساز، راهکاری مهم برای دور کردن خطر سیل از مناطق روستایی و شهری استان قم است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18559
کلیدواژه: سد حجم آب رودخانه
اخبار مرتبط

نظرات شما