مجلس شرایط توقف و بازرسی وسایل نقلیه قاچاق را مشخص کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وکلای ملت در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت 99) در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده 34T 35، 36 و 37 این قانون موافقت کردند. 

در ماده 34 آمده است: متن زیر به عنوان تبصره 3 به ماده 37 قانون به شرح زیر الحاق می شود.

تبصره 3- نیروهای گارد سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای حفاظت از بنادر و محوطه‌های بندری به غیر از امور اجرایی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در حیطه وظایف یگان حفاظت بنگاه‌های کشور است با رعایت شرایط مقرر در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 4 اسفند سال 92 با اصلاحات و الحاقات بعدی ضابط دادگستری محسوب می‌شود.

ماده ۳۵: در تبصره یک ماده ۴۱ قانون عبارت مراجع ذیصلاح جایگزین عبارت مراجع قضایی می‌شود.

ماده ۳۶: در ماده ۴۲ قانون عبارت مرجع صالح رسیدگی کننده جایگزین عبارت مرجع قضایی می‌شود.

ماده ۳۷: یک ماده به عنوان ماده ۴۲ مکرر به قانون به شرح زیر الحاق می‌شود.

ماده ۴۲ مکرر: متوقف نمودن و بازرسی وسایل نقلیه که ضمن قوی به حمل کالا یا ارز قاچاق یا ارتکاب قاچاق کالا و ارز از سوی آنها وجود دارد. از سوی ضابطین نیاز به اذن موردی مقام رسیدگی کننده ندارد. 

تبصره: مصادیق و شرایط تشخیص ضمن قوی موضوع این ماده عبور از مبادی غیررسمی، دستکاری مهر و موم، پلمب، گمرکی بارگنج، خروج یا انحراف غیرمتعارف از مسیر تعیین شده، اطلاعات ارسالی از سوی سامانه‌های هوشمند ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط ستاد تنظیم می‌شد و پس از تأیید توسط رئیس قوه قضائیه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19377
اخبار مرتبط

نظرات شما