رویارویی یاران جهانبخش با توپچی‌های احیا شده

هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز (سه شنبه) با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در ادامه رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس امروز از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ۴ دیدار به طور هم‌زمان برگزار می‌شوند که بر اساس جایگاه تیم‌ها، دیدار تیم‌های برایتون و آرسنال و همین طور برنلی و شفیلدیونایتد از اهمیت بالایی برخوردار است. در دیگر دیدار مهم امشب منچستر یونایتد در اولدترافورد میزبان ولوزهمپتون (ولوز) خواهد بود.

برایتون - آرسنال

یاران علیرضا جهانبخش در برایتون، امشب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه میزبان آرسنال خواهند بود.

برایتون در حالی به مصاف آرسنال می‌رود که با ۱۳ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه شانزدهم جدول رده بندی جای گرفته است و با منطقه سقوط فقط ۲ امتیاز فاصله دارد. در آن سوی میدان هم آرسنالی قرار دارد که با وجود پیروزی ارزشمند و روحیه بخش ۳ بر یک برابر چلسی در هفته پانزدهم ، هنوز نتوانسته است خود را از جمع تیم‌های پایین جدول جدا کند و با ۱۷ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه پانزدهم جدول جای گرفته و با منطقه خطر سقوط، فقط ۴ امتیاز فاصله دارد.

با توجه به جایگاه ۲ تیم در جدول، می‌توان این بازی را دیداری ۶ امتیازی تلقی کرد. توپچی‌ها در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند خود را موقتاً تا رتبه دوازدهم بالا بکشند، اما برایتون حتی در صورت پیروزی در این مسابقه هم در همان رتبه شانزدهم باقی خواهد ماند.

دیگر به نیمکت نشینی های علیرضا جهانبخش، هافبک تیم ملی کشورمان در برایتون عادت کرده ایم. در این دیدار هم انتظار می رود جهانبخش در بهترین حالت روی نیمکت برایتون باشد تا شاید گراهام پاتر چند دقیقه ای از او در ترکیب تیمش استفاده کند.

هافبک ملی پوش کشورمان در بازی هفته پانزدهم برایتون برابر وستهام  دقیقه ۹۰ به زمین آمد در حالی که پیش از آن در تساوی یک -یک برابر شفیلدیونایتد یک نیمه فرصت بازی پیدا کرده بود.

نکات آماری

  • برایتون فصل گذشته ۲ دیدار رفت و برگشت برابر آرسنال را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آن‌ها هرگز نتوانسته اند در لیگ برتر ۳ بار پیاپی آرسنال را شکست دهند.
  • آرسنال در ۵ دیدار آخر خارج از خانه برابر برایتون، هرگز نتوانسته به پیروزی دست یابد، یک تساوی و ۴ شکست حاصل از این بازی‌ها بوده است. آخرین پیروزی توپچی‌ها در خانه برایتون به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد.
  • برایتون در آخرین بازی سال تقویمی، در ۷ سال گذشته فقط یک بار شکست خورده است.
  • آرسنال سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ آخرین بازی سال تقویمی خود را واگذار کرد.
  • برایتون در دیدار‌های خانگی آمار بسیار ضعیفی دارد و همین امر ممکن است شانس توپچی‌ها را برای کسب امتیاز در ورزشگاه "امکس" افزایش دهد. یاران جهانبخش در سال ۲۰۲۰ از ۱۶ بازی خانگی خود فقط در یک بازی به پیروزی رسیده است که از قضا آن هم برابر آرسنال در ماه ژوئن بود.

تیم‌های برنلی - شفیلد

دیگر بازی مهم فردا به لحاظ جایگاه ۲ تیم در جدول رده بندی دیدار ۲ تیم پایین جدولی برنلی و شفیلد یونایتد است.

برنلی با ۱۳ امتیاز از ۱۴ بازی در رتبه هفدهم قرار گرفته است و با منطقه سقوط فقط ۲ امتیاز فاصله دارد. تیم بحران زده شفیلد که فصل گذشته پدیده لیگ جزیره بود و فصل را با قرار گرفتن در رتبه دهم به پایان رساند، امسال یکی از کاندیدا‌های قطعی سقوط است. این تیم از ۱۵ بازی فقط ۲ تساوی کسب کرده و ۱۳ باخت را در کارنامه دارد و با ۲ امتیاز تیم قعرنشین جدول رده بندی است.

این سومین دیدار تیم‌های برنلی و شفیلدیونایتد در لیگ برتر است. برنلی در ۲ بازی گذشته یک تساوی و یک شکست داشته است.

شفیلدیونایتد در ۴ بازی آخر خارج از خانه و برابر برنلی، در همه رقابت‌ها نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند و ۲ شکست و ۲ تساوی داشته است. آخرین پیروزی این تیم برابر برنلی در رقابت‌های چمپیونشیپ و سال ۲۰۰۸ بوده است.

منچستریونایتد - ولوز

در مهم‌ترین بازی امشب و از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تیم ولورهمپتون خواهد بود.

منچستریونایتد که این روز‌ها در لیگ برتر در شرایط خوبی به سر می‌برد، از ۱۴ بازی ۲۷ امتیاز کسب کرده است و در رتبه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد. پیروزی در این دیدار آن‌ها را با یک بازی کمتر در بهترین شرایط به رتبه دوم جدول می‌رساند.

ولورهمپتون از ۱۵ بازی گذشته خود ۲۱ امتیاز کسب کرده و در رتبه یازدهم جدول جای گرفته است.

نکات آماری

  • منچستریونایتد در ۹ بازی خانگی آخر خود برابر ولوز شکستی نداشته، ۶ پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده و ۶ بار هم دروازه خود را بسته نگه داشته است.
  • ولوز از سال ۲۰۱۸ به بعد پس از بازگشت به لیگ برتر در ۴ بازی برابر یونایتد‌ها شکستی نداشته، یک پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده است.
  • منچستریونایتد در ۸ سال گذشته در بازی آخر سال تقویمی شکست نخورده است.
  • منچستر یونایتد پس از آن که ۶ هفته در لیگ نتوانسته در اولدترافورد به پیروزی برسد، ۲ بازی از ۳ دیدار آخر خود را در خانه با پیروزی پشت سر گذاشته است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23022
اخبار مرتبط

نظرات شما