احتمال افزایش بستری ها و جان باختن های کرونایی در قم وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از احتمال افزایش بستری ها و جان باختن های کرونایی از پانزدهم فروردین ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قدیر صبح چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان اینکه فعلاً حدود ۱۳۰ بیمار کرونا یی در بیمارستان‌های قم بستری هستند، گفت: متأسفانه حال بیش از ۱۲ نفر از این افراد وخیم بوده و بررسی‌ها نشان از شیب صعودی آرام در وضعیت کرونایی قم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال به آمار جان باختگان کرونایی در استان اشاره کرد و افزود: با اینکه قم در روزهای متعدد، متوسط مرگ و میر صفر را در کرونا داشت اما متوسط هفتگی این مرگ و میر در هفته اخیر ۳ تا ۵ نفر است.

وی ادامه داد: متأسفانه در روز گذشته شاهد ۷۰ نمونه مثبت کرونا در استان بودیم که بیانگر سیر صعودی نمونه‌های مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه اگر رهگیری بیماران در استان انجام نمی‌شد، وارد خیز و یا حتی موج جدید کووید ۱۹ می‌شدیم، گفت: تنها چاره ما در اعلام عدم ممنوعیت سفر نوروزی به قم، افزایش نظارت‌ها می‌باشد، ضمن آنکه پیش بینی می‌شود قم از ۱۵ فروردین ماه با افزایش ابتلاء و بستری کرونایی رو به رو شود.

قدیر در پایان با ابراز نگرانی از تشکیل صف مردمی برای خرید مایحتاج گفت: صف‌های فشرده خرید برخی اقلام در قم مانند مرغ و روغن، وحشتناک است که البته باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24722
اخبار مرتبط

نظرات شما