آخرین وضعیت کرونا در قم؛

قطار مرگ پایانی ندارد/ مرگ ۸۰ شهروند قمی تنها در ۴ روز!

کرونا در قم با سویه جدید هندی همچنان جان شهروندان قمی را می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بیماری کرونا در روزها و ماه‌های اخیر بار دیگر در کشورمان اوج گرفته و در این میان استان قم نیز در مدار سیاه کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان قم تنها در ۴ روز گذشته ۷۸ نفر از همشهریان عزیز را به علت بیماری کرونا از دست داده‌ایم.

البته این آمار برای بیمارانی است که از آن ها تست کرونا گرفته شده و برخی از افرادی که در همان ساعات اولیه بستری در بیمارستان جان خودشان را از دست می‌دهند شامل این آمار نمی‌شوند.

در این میان ساده‌انگاری مردم درد دیگری است که این روزها با آن گریبان‌گیر هستیم در واقع بسیاری از افراد بدون توجه به نکات بهداشتی نه ماسک می‌زنند و نه سایر اقدامات پیشگیری را انجام می‌دهند، اقدامی که منجر به افزایش تعداد بیماران و مرگ شهروندان می‌شود.

مرگ ۱۸ نفر دیگر...

در همین زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به دوم شهریورماه ۱۴۰۰، ١٨ بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست دادند و وضعیت غم اسف‌بار است.

محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت کووید ۱۹ در قم، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به دوم شهریورماه ۱۴۰۰، ٢٠٨ بیمار با علائم ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ١۵٩ نفر بستری و ١٣١ نفر از افراد مبتلا به کرونا که در روزهای گذشته بستری شده بودند، ترخیص شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ٩۶۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان بستری هستند که ٢٢۶ نفرشان بدحال می‌باشند.

قدیر بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به دوم شهریورماه ۱۴۰۰، یک هزار و ٧٢۵ تست تشخیص کرونا از شهروندان گرفته شده که ۶٧۴ مورد مثبت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ٣۴٣ هزار و ۷۱۹ دوز واکسن کرونا به شهروندان قمی تزریق شده است.

افتتاح ۳۰ تخت اضطراری کرونا در قم

در پی تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، ۳۰ تخت جدید به صورت اضطراری در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) افتتاح شد تا حداقل بیماران جدید بدون تخت نمانند.

 

 



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/28313
اخبار مرتبط

نظرات شما