جانشین مسئول بسیج جامعه زنان استان قم:

نتیجه توجه و اهمیت به نقش بانوان در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی است

جانشین مسئول بسیج جامعه زنان استان قم با اشاره به اینکه باید الگوها و اسوه های مقاومت را به جامعه معرفی کنیم، گفت: نتیجه توجه و اهمیت به نقش بانوان در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، لیلا شکریان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشار به نقش بسیج جامعه زنان در جامعه، اظهار داشت: گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه امری مهم است.
وی ادامه داد: بسیج جامعه زنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با تشکیل بسیج مستضعفین، فعالیت خود را آغاز کرد.

جانشین مسئول بسیج جامعه زنان استان قم با اشاره به اینکه بانوان در عرصه دفاع مقدس هم نقش آفرینی کردند، گفت: مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت بسیج جامعه زنان پیرامون موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اشتغالزایی، آموزشی و تربیتی با محوریت زن، خانواده‌ و کودک انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیج جامعه زنان به عنوان یک سازمان با حفظ کرامات و منزلت زن با بهره‌گیری از ظرفیت تمام اقشار جامعه در تمامی عرصه‌های اجتماعی حضور گسترده و فعال داشته است.
شکریان با اشاره به اینکه نقش بانوان در جامعه اسلامی بسیار مهم است، گفت: امروز نسبت به نقش بانوان در جامعه بی توجهی شده است. نقش زن در تربیت فرزندان و خانواده بسیار مهم است.
وی بیان کرد: امروز اگر به مسئله بانوان و نقش آنها در جامعه توجه شود و برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد بسیار از آسیب های اجتماعی حل خواهد شد.

جانشین مسئول بسیج جامعه زنان استان قم با اشاره به اینکه حفظ کرامت زن از وظایف بسیج جامعه زنان است، گفت: امروز دشمنان به این نتیجه رسیده اند که هیچ گونه نمی توانند انقلاب اسلامی را از بین ببرند مگر اینکه زن ایرانی را مورد هدف قرار دهند.
وی عنوان کرد: در این راستا بسیج جامعه زنان برنامه های متعددی را در بحث احیا هویت زن ایرانی در نظر گرفته است.
شکریان با اشاره به تحکیم بنیان خانواده در راستای احیای هویت زن ، گفت: در این راستا برنامه الگو سازی و الگوپروری و شناساندن الگوی های برتر به جامعه و همچنین ترویج سبک زندگی فاطمی و علوی را با برگزاری کارگاه برای مادران و دختران در نظر داریم.
وی ادامه داد: همچنین برنامه های در همسایگی ستاره ها، نشست های بصیرتی، برگزاری طرح ثامن، برگزاری و اجرای پویش ها و هشتک ها مناسبتی، برگزاری کارگاه های سواد رسانه ای برای مادران، هم افزایش و همگرایی و تعامل با ادارات استان در بحث مسائل فرهنگی از جمله برنامه های دیگر بسیج جامعه زنان می باشد.

جانشین مسئول بسیج جامعه زنان استان قم با اشاره به راه اندازی گردان های دهه هشتادی، گفت: باید الگوها و اسوه های مقاومت را به جامعه مخصوصا دختران دهه هشتادی معرفی کنیم.
وی در ادامه به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت:  سال هاست در زمینه حجاب و عفاف در کشور و استان فعالیت های متعددی صورت می گیرد ولی هنوز اثرگذاری چشم گیری صورت نگرفته است که علت آن هم اجرای تک بُعدی این موضوع است.
شکریان اضافه کرد: در مسئله حجاب و عفاف فقط بانوان را در نظر می گیریم و به آنها تذکر می دهیم در حالی که باید به آقایان هم تذکر داده شود تا آن غیرت مردانه مانع از برخی بی حجابی ها در جامعه شود.
وی افزود: اجرای مسابقات ورزشی و جشنواره های ورزشی، پیاده روی خواهران، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی، راه اندازی مشاغل خانگی، برپایی غرفه ها و نمایشگاه های عرضه محصولات خانگی و کمک های مومنانه از دیگر برنامه های بسیج جامعه زنان است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/29838
اخبار مرتبط

نظرات شما