ماجرای انتشار بوی نامطبوع در جنداب چیست+تصاویر

شب گذشته ساکنان روستای جنداب قم از انتشار بوی نامطبوع شبیه گاز در جنداب اظهار گلایه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،اهالی جنداب در تماس با خبرنگار ما از انتشار بوی نامطبوع شبیه به گاز طبیعی که  کل منطقه جنداب و روستاهای اطراف را فرا گرفته و استنشاق آن باعث گرفتگی گلو وآبریزش چشم می شود گلایه کردند.

فعالان محیط زیست همزمان با انتشار این بوی نامطبوع با حضور میدانی در زمان محل انتشار بود تصاویری از آسمان منطقه گرفته و در اختیار سایت قم فردا قرار دادند که نشانه از یک آسیب جدی محیط زیستی در این منطقه دارد.

با توجه به شدت و ادامه دار بودن استنشاق این بو خبرنگار سایت قم فردا در تماس با یکی از فعالان و کارشناسان محیط زیست استان قم این علت مسئله را جویا شد.

نظر عباس جعفری کارشناس محیط زیست در خصوص انتشار بو در منطقه جنداب
 
در حالی که آلودگی هوا سال هاست گریبان گیر اهالی سلفچگان و بخصوص روستای جنداب شده است، بوی نامطبوع عارضه  جدید توسعه واحدهای صنعتی آلاینده در این منطقه می باشد. انتشار بوی نامطبوع وفق قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ یکی از آلاینده های هوا می باشد که تاثیرات نامطلوبی بر سلامت سکونتگاه های انسانی منطقه و محیط زیست می گذارد. لذا وفق قوانین و مقررات هیچ واحد صنعتی مجاز به انتشار بوی نامطبوع نیست و واحدهای صنعتی باید در جهت کنترل بو دقت و نظارت لازم را به عمل آورند. متاسفانه در فصول سرد این نوع آلودگی با پدیده وارونگی هوا درهم می پیچد و وضعیت را در مناطق تحت تاثیر بحرانی می کند.

با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر اینکه بوی آزاد دهنده انتشار یافته در روستای جنداب شبیه به گاز و کلم فاسد همراه با احساس تهوع و سردرد شدید بوده است به احتمال بسیار بالایی حاصل از متصاعد شدن ترکیبات «مرکاپتان» بوده است که به دلیل بروز مشکل فنی در خطوط  مواصلاتی و نشتی مخازن کارخانه مربوطه بوده است. باید منتظر اعلام نظر نهایی از سوی کارشناسان سازمان محیط زیست و اقدام توسط اداره کل محیط زیست قم باشیم. اگر واحد آلاینده جهت جلوگیری از انتشار آن سریعا اقدامی صورت ندهد اداره کل محیط زیست قم می تواند با اعمال ماده ۶۸۸ یعنی اقدام علیه بهداشت و سلامت عمومی موضوع را به دادستانی قم ارجاع ‌دهد.

انتهای پیام/۱۷۰


گالری عکس
http://qomefarda.ir/30088
اخبار مرتبط

نظرات شما