مدیر کل آبفای قم:

صددرصد جمعیت شهری قم دارای آب شرب است

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری قم دارای آب شرب است گفت: به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قم آبرسانی شده است، روستاهای قم دارای ۸۷% برخورداری از آب شرب هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی جان صادق پور مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان قم در نشست خبری که ظهر امروز در تالار آب این شرکت برگزار شد اظهار داشت: صد درصد جمعیت شهری قم دارای آب شرب شهری است و همچنین بیش از ۴۰ درصد جمعیت قم زیر پوشش فاضلاب قرار دارد و هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نیست که آبرسانی نشده باشد و همچنین چند پروژه بزرگ آب رسانی در حال انجام است.

وی افزود:  ۳۸۰ هزار فقره انشعاب آب در کل شهر و روستاهای قم وجود دارد، همچنین ۱۳۱ هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است، ۳۷۰۰ کیلومتر شبکه  و خط انتقال آب، ۱۰۰کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب، ۱۰۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و انتقال خطوط آب و  فاضلاب ،۵ تصفیه خانه آب و ۵ تصفیه خانه فاضلاب در استان قم وجود دارد.

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان داشت: در سال گذشته در حوزه های مختلف خدماتی ارائه شد ۱۱۲ کیلومتر شبکه آب اصلاح و بازسازی شده و ۲۵ حلقه چاه حفر و بهسازی شده است و بیش از ۵ هزار مترمکعب مخزن ترمیم شده است و در یکسال گذشته ۹۵۵۰ انشعاب آب واگذار شده است.

صادق پور ادامه داد: در یکسال گذشته ۲۶ هزار حادثه آب رفع شده است همچنین ۷۵ مورد مخازن قنوات و قم و حوضچه ها ایمن سازی شده است.


وی عنوان داشت: در یک سال گذشته ۲۰ کیلومتر خط فاضلاب در قم و بخشی در سلفچگان  توسعه و اصلاح شده است ۳۵۱۰ انشعاب فاضلاب در شهر قم واگذار شده است  ۱۰ میلیون متر مکعب فاضلاب شهری به شهرکت های صنعتی واگذار شده است 

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان قم تاکید کرد: ۲۵ هزار آزمایش روی آب های قم انجام شده و کیفیت آبها بررسی شده و هیچ مشکلی در آزمایش ها نبوده است همچنین ۹۵۰ هزار مورد اطلاع رسانی برای قطع آب و اصلاح شبکه از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی انجام شده است

وی تصریح کرد: برای ۱۸ روستای قمرود به طول ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب انجام شده و تا خرداد سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد، همچنین فاز سوم آب رسانی به روستاهای کهک در حال انجام است، ۱۱ حلقه چاه در حال حفر و بازسازی قرار دارد و سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

صادق پور ادامه داد : در منطقه سلفچگان به دنبال حفر یک چاه هستیم تا در تابستان سال آینده این شهر با بحران مواجه نشود اما یک کشاورز مانع حفر چاه شد و این کار متوقف شده است، همچنین یک تصفیه خانه با گنجایش ۵۵هزار متر مکعب تصفیه آب کنار تصفیه خانه قبلی برای آب قم و پردیسان ایجاد خواهد شد.

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب قم عنوان داشت: شرکت آب و فاضلاب استان قم در ۵ سال متوالی رتبه اول در میان دستگاه‌های اجرایی قم را به دست می‌آورد و همچنین در شبکه پژوهش و فناوری تجهیزاتی اختراع شده که در سطح خاورمیانه هم  از وجود نداشته است.

وی گفت : در تابستان سال ۱۴۰۰ بحران آبی در قم نداشتیم فقط یک مورد در جعفرآباد وجود داشت که برطرف شد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/30475
اخبار مرتبط

نظرات شما