مدیرکل غله: ۸۸۸ نانوایی در استان قم فعال است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: تعداد ۸۸۸ نانوایی در استان قم فعال است که ۵۸۰ مورد آن یارانه‌ای یک و ۳۰۸ مورد آن یارانه‌ای دو است که تفاوت این دو در قیمت آرد یارانه‌ای است که به آن‌ها تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سعید محمدی ،بیان کرد: در مجموع ۷۶۰ واحد نانوایی یارانه‌ای یک و دو در سطح شهر قم و ۱۲۸ واحد نانوایی در روستاهای استان فعال است.

وی افزود: بیشترین تعداد نانوایی استان مربوط به نان سنگک است که در همین رابطه ۲۸۴ واحد نانوایی سنگک یارانه‌ای یک و دو در سطح شهر قم و ۵۴ نانوایی در سطح روستاهای استان به پخت این نان می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲۱ واحد نانوایی یارانه‌ای یک و دو در زمینه پخت نان بربری در سطح شهر قم و ۱۴ واحد نانوایی بربری در سطح روستاهای استان فعال است.

محمدی گفت: ۷۱ واحد نانوایی تافتون یارانه یک و دو نیز در سطح شهر قم و ۲۲ واحد نانوایی تافتون در روستاهای استان نان مورد نیاز مردم را عرضه می‌کنند.

وی بیان داشت: همچنین در زمینه نان لواش ۲۳۱ واحد نانوایی یارانه‌ای یک و دو در سطح شهر قم و ۳۸ واحد نانوایی در روستاهای استان به پخت این نان می‌پردازند.

وی ادامه داد: ۵۰ واحد پخت نان فانتزی و سه مجتمع نان نیز در استان قم فعال است که مجموع این تعداد عدد ۸۸۸ واحد نانوایی ذکر شده را نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم تاکید کرد: میزان آرد مصرفی این تعداد نانوایی در استان قم در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تن است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این میزان آرد به خوبی تامین شده و در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/30982
اخبار مرتبط

نظرات شما