رییس پلیس راه استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

کاهش تصادفات جاده ای در قم/ پیگیری برای نصب نیوجرسی در محور قم_گرمسار

پلیس راه استان قم با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تردد در جاده های استان قم گفت: در ۱۰ ماه سال جاری شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استان قم بودیم.

سرهنگ مختار پناهی رییس پلیس راه استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اینکه تردد در جاده های استان قم به صورت عادی است گفت: جاده های اصلی و فرعی استان خشک است و از نظر جوی مشکلی در تردد ها وجود ندارد.

پناهی افزود: روشنایی محورهای اصلی و فرعی دستورالعمل های خاصی دارد و طبق دستور وزارت راه و راهداری محورهایی که معمولا برف گیر و دارای مه هستند باید روشنایی مناسبی داشته باشند.

رییس پلیس راه استان قم تصریح کرد: بیشترین تصادفات محورهای فرعی استان قم در سال جاری در محور جاده قدیم بوده که متاسفانه ۱۷ نفر از هموطنانمان در این جاده فوت کردند، محور کهک که چندین سال است در این محور شاهد افزایش تصادفات هستیم و در ۱۰ ماهه امسال ۱۶ نفر در این محور فوت شدند، محور کهک بومی است و اکثرا افرادی که از این محور تردد می کنند بومی محل هستند، در محور جنت آباد نیز شاهد افزایش تصادفات بودیم که در سال جاری ۱۰ نفر در این محور بر اثر تصادف فوت کردند.

وی ادامه داد: علت اصلی تصادفات در جاده های فرعی استان عدم توجه کافی راننده گان به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است، در محور کهک روزانه بیش از ۱۲هزار خودرو تردد می کنند که در پایان هفته این جاده کشش لازم برای این حجم از تردد را ندارد و نیاز است این محور تعریض شود.

رئیس پلیس راه استان قم ادامه داد: در اتوبان قم _ کاشان شاهد کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته بودیم و اکثر تصادفات در این جاده ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

پناهی عنوان داشت: با توجه به یکنواختی جاده گرمسار و مشکل تردد شترها از وسط جاده که باعث تصادفات در این محور می‌ شد پیگیر نصب نیوجرسی و فنس در این جاده هستیم ، در اتوبان قم _ تهران که اکثرا خودروهای عبوری وارد اتوبان می شدند اما با نصب نیوجرسی خودروها وارد لاین مخالف نمی شوند و تصادفات کم شده است، در اتوبان قم_کاشان هم در بخشی از جاده گاردریل نصب است و مسئله ورود خودرو ها به لاین مخالف وجود دارد که برای نصب نیوجرسی در حال پیگیری هستیم.

وی تصریح کرد: البته در محور گرمسار شاهد کاهش تصادف هستیم ، در محور جعفریه هم با نصب پل قلعه سنگی تصادفات کاهش پیدا کرده است، مشکل اصلی در محور جعفریه نامناسب بودن روکش آسفالت از محور جعفریه به سمت قم است.

رییس پلیس راه استان قم با اشاره به افزایش تردد در محور قدیم گفت: در محور قدیم با وجود افزایش تردد ها شاهد کاهش تصادفات بودیم، به صورت کلی در ده ماه امسال شاهد ۱۹ درصد افزایش تردد در محورهای استان بودیم،  در بحث تصادفات منجر به فوت  در جاده های استان ۴ درصد کاهش داشته، ۱۴۳ نفر در این مدت بر اثر تصادفات فوت کردند، در مجروحین تصادفات جاده ای شاهد کاهش یک درصدی بودیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/31163
اخبار مرتبط

نظرات شما