استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام:

انقلاب اسلامی یک پدیده ریشه‌دار در حقایق ناب اسلامی است

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دستاوردهای اصلی و اساسی انقلاب است گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در نقطه مقابل ما، هشیارانه دررابطه‌با مفاهیم اسلامی و انقلابی، شائبه آفرینی و شبهه‌افکنی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حشمت‌الله قنبری همدانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: چهل و سه سال از حماسه‌آفرینی ملت ایران در سال ۱۳۵۷ سپری شده و معمولاً در ایامی که ما از آن به‌عنوان دهه مبارک فجر یاد می‌کنیم، هم دشمنان انقلاب اسلامی هم دوستداران انقلاب اسلامی تمهیدات ویژه‌ای را به کار می‌گیرند.
وی با اشاره به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دستاوردهای اصلی و اساسی انقلاب است بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در نقطه مقابل ما، هشیارانه دررابطه‌با مفاهیم اسلامی و انقلابی، شائبه آفرینی و شبهه‌افکنی می‌کنند.
استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به پیدایش انقلاب اسلامی زیر سایه مدیریتی امام خمینی اظهار داشت: انقلابی که در سایهٔ مدیریتی امام خمینی ظهور پیدا کرد، ننگ دست‌نشاندگی را پاک کرد، مردم در جمهوری اسلامی ایران به دشمن در سایه روحیه انقلابی اجازه تحقیر ملت و کشورشان را نداده و حتی یک‌قدم هم عقب‌نشینی نکرده‌اند.
وی با اشاره به سیره و روشمندی در رفتار در تاریخ نظام سلطه تاکید کرد: سیره و روشمندی نظام سلطه این است که کشور و ملت میزبان را به لحاظ سیاسی، حاکمیتی و امنیتی تحقیر می‌کند مانند کشور آلمان که از نظر اقتصادی یک ابرقدرت محسوب می‌شود ولی به لحاظ حاکمیت بر کشور و امنیت ملی یک کشور تحقیر شده و دست‌نشانده‌ای است که به جریان یهود در حال مالیات دهی است.
قنبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، آزادی را به مردم ایران برگرداند خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی انقلاب امنیت بخشیدن به مردم است که با وجود فتنه‌های بزرگی که از طرف دشمن در جریان است، اگر نورانیت و برکت این انقلاب و نفس اولیای الهی نبود، کشور در حالت عادی نباید به راه خود ادامه می‌داد که همین مورد از برکات آزادی انقلاب است.
وی با اشاره به رها شدن مردم از شر جریان یهودیت و بهاییت به‌واسطه انقلاب اسلامی تاکید کرد: برکت بزرگ انقلاب اسلامی که خواست به حق مردم نیز بشمار می‌رفت این بود که دست مردم را بر اساس خواسته‌هایشان گرفت و از دامن جریان یهود و بهائیت رها کرد و در دست دین مبین اسلام گذاشت.
استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه انقلاب طراز و سنجه است بیان داشت: گرانی‌ها، کارآمدی‌ها و حل مشکلات در پایبندی مردم به ارزش‌های اسلام و انقلاب است.
وی با اشاره به‌قرار گرفتن فرد انقلابی در رأس امور خاطرنشان کرد: زمانی که نگاه مؤمنانه در سایه آن شکل بگیرد آدم انقلابی در رأس امور قرار خواهد گرفت و با وجود مسئول انقلابی در رأس امور قرار دادیم، هیچ ضرری نکردیم مانند حاج قاسم که نمونه یک مسئول انقلابی است زیرا در سی‌سال گذشته تمام حیثیت دشمنان و صهیونیسم را تحقیر کرده است.

انتهای پیام/150


http://qomefarda.ir/31388
اخبار مرتبط

نظرات شما