عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛

انقلاب اسلامی ایران آغاز تجدید حیات جامعه بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایستادگی کشورها برگرفته از ایستادگی ملت ایران است گفت: تأثیر انقلاب و ایستادگی ملت ایران در سراسر جهان مانند کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و یمن قابل‌مشاهده است به‌طوری که امروزه ایستادگی کشور ونزوئلا بر پایه ایستادگی ملت ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه سه‌شنبه در سلسله‌نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که با عنوان ده شب ده سخنرانی در مسجد چهار مردان برگزار می‌شود با اشاره به رهنمودهای قرآنی درباره علامت‌های مرگ و حیات ملت‌ها اظهار داشت: همان گونه که انسان‌ها دچار مرگ و حیات می‌شوند همه ملت‌ها نیز دارای مرگ و حیات هستند، گاهی شخصیت جامعه رو به مرگ می‌رود و گاهی روبه حیات که انقلاب اسلامی ایران آغاز تجدید حیات جامعه ما بود.
وی با اشاره به جامعه مسلمین در دوران سیدالشهدا و عدم داشتن قدرت تشخیص درست از نادرست بیان داشت: جامعه مسلمین در دوران سیدالشهدا که یزید را بر امام حسین (ع) ترجیح دادند، یکی از علائم مرگ این جامعه این است که قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتند مانند مردمی که امروزه به دلیل نداشتن بصیرت کافی در خلاف جهت انقلاب قدم برداشته و علیه انقلاب موضع می‌گیرند و طرف‌دار آمریکا و صهیونیست‌ها می‌شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب در بیشتر روستاها و شهرها درمانگاه‌ها و مدرسه‌های زیادی تأسیس شد، دانشگاه‌ها گسترش زیادی پیدا کرد، به برکت این انقلاب جوانان فرهیخته علمی، مخترع و دانشمند در کشور افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به عزتمندی و عدم پذیرش ذلت علامت دوم زنده‌بودن جامعه است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ذلت، اختیار نداشتن یک ملت برای انجام امور و تصمیمات کشور خود است که با آمدن انقلاب اسلامی اختیار ملت در هر زمینه‌ای دست خودش افتاد و دست دخالت خارجی‌ها از امور کشور قطع شد.
آیت‌الله اراکی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین خاطرنشان کرد:  دستاوردهای بزرگ و همگانی که ملت ایران به‌واسطه این انقلاب مقدس و شکوهمند اسلامی اختیار کردند باید تبیین و رسانه‌ای شود، باید اقدامات و خدماتی که در عرصه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی در این چهل و سه سال انجام شده است، دیده شوند.
وی با اشاره به افتخارات به‌دست‌آمده بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات به‌دست‌آمده بعد از انقلاب این است که رهبران ما عادل‌ترین، حکیم ترین و دانشمندترین افراد در بین رهبران جهان هستند و یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی بر هر ملتی این است که خداوند متعال برای آنها رهبر عادل انتخاب کند که به لطف انقلاب این نعمت بزرگ نصیب جامعه و ملت ایران شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رمز پیروزی یک ملت پایداری است اظهار داشت: ملتی که بتواند در مسیر اراده‌اش، در مسیر خواسته‌هایش، در مسیر آرمان‌هایش ایستادگی کند ملتی است که پیروز خواهد شد همانند شیعیان جنوب لبنان که در حال حاضر قدرت اصلی این کشور هستند.
وی با اشاره به اینکه ایستادگی کشورها برگرفته از ایستادگی ملت ایران است خاطرنشان کرد: تأثیر انقلاب و ایستادگی ملت ایران در سراسر جهان مانند کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و یمن قابل‌مشاهده است بطوری که امروزه ایستادگی کشوری مانند ونزوئلا بر پایه ایستادگی ملت ایران است.
آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه امروزه ایران مکتب تولید روحیه استقلال‌طلبی است خاطرنشان کرد: به اقرار تمام جوامع امروزه ایران مکتب تولید روحیه استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و عزتمندی در کل جهان شده است که دلیل دشمنی و جنگ آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانانشان با ملت ایران همین موضوع است.

انتهای پیام/150


http://qomefarda.ir/31400
اخبار مرتبط

نظرات شما