افزایش ۱۵۹ درصدی بودجه فرهنگی اجتماعی شهرداری قم

شهردار قم با بیان اینکه در بودجه سال آینده شهر قم توجه خاصی به محلات کمتر برخوردار شده و طی آن ۵۸ پروژه با اعتبار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال به اجرا خواهد رسید، گفت: همچنین در راستای توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی، بودجه این بخش رشد ۱۵۹ درصدی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در برنامه تجلی خدمت که صبح امروز از سیمای نور و رادیو قم به‌صورت زنده پخش شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: شهرداری قم ۱۰۰ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال را در چندین مرحله در دهه فجر، اعیاد پیش‌رو در ماه‌های رجب و شعبان افتتاح خواهد کرد.

شهردار قم به برخی پروژه‌های افتتاح‌شده در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: نخستین مرحله از افتتاح‌ها را ۱۷ بهمن با بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی ورزشی شهیدان جودی با مساحتی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ متر در منطقه کمتر برخوردار شهر قائم انجام دادیم که می‌تواند تأثیر خوبی در ارتقاء خدمات اجتماعی این منطقه داشته باشد.

سقائیان‌نژاد بابیان اینکه به مناسبت این ایام ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس‌رانی قم شد، افزود: لازم به ذکر است سال ۹۸ تمام اتوبوس‌های فرسوده را باید خارج می‌کردیم و امروز ناوگان اتوبوس‌رانی قم عمرش تنها دو سال است؛ همه اتوبوس‌ها نوسازی شده که کاری کم‌نظیر است، چرا که در کلان‌شهرهای دیگر سن ناوگان اتوبوس‌رانی ۱۰ تا ۱۳ سال است.

وی با تأکید بر اینکه ماهیت و رویکرد برنامه عملیاتی قم ۱۴۰۴ عمدتاً مباحث نرم‌افزاری است، گفت: به‌عنوان‌مثال در ۱۷ بهمن ۱۰ پروژه نرم‌افزاری و هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل و اتوبوس‌رانی به بهره‌برداری رسید.

شهرداری قم به دیگر پروژه‌های شاخص اشاره و بیان کرد: پروژه فاز سوم پیاده‌راه ارم که باهدف حفظ ساحت قدسی اطراف حرم مطهر اجرا شد به پایان رسیده و در اختیار مردم قرارگرفته است. بلوار شهیدان برقعی که وعده اجرای آن بیش از ۴۰ سال طول کشیده بود، احداث شد. بلوار سردار شهید صادقی به مرحله بهره‌برداری رسیده و بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی که برای حفظ آثار تاریخی بسیار مهم است نیز عملیاتی شده که به‌مرور به بهره‌برداری خواهند رسید.

سقائیان‌نژاد از افتتاح ساختمان اداری مناطق دو و سه شهرداری و افتتاح فاز اول بوستان هزار هکتاری زائر خبر داد و گفت: خط اول مترو از شهرک کامکار تا میدان شهید مطهری برای تست گرم آماده است و دو ایستگاه کشاورز و میدان شهید مطهری به‌زودی فعال می‌شود. در مورد مترو مشکل اصلی واگن است که در حال مذاکره برای گرفتن امانتی واگن به‌منظور انجام تست گرم هستیم تا واگن‌های متعلق به شهر قم حاصل از قراردادهای گذشته ساخته شود.

وی افزود: مجتمع تفریحی رفاهی بزرگ کهکشان غدیر در بوستان غدیر آماده افتتاح است و پارکینگ استقلال نیز در مرکز شهر به بهره‌برداری خواهند رسید، خط BRT بلوار آیت‌الله بروجردی نیز در دوماهه نخست سال آینده افتتاح می‌شود.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود به دورنمای بودجه ۱۴۰۱ اشاره و اظهار کرد: بودجه شهرداری قم برحسب برنامه‌های بالادستی ۴۷ هزار میلیارد ریال پیشنهاد و در دی‌ماه به شورای اسلامی شهر تقدیم شد که در حال بررسی است؛ از شاخصه‌های آن سهم ۲۶ درصدی بودجه جاری در مقابل سهم ۷۴ درصدی بودجه عمرانی است که در کشور بی‌نظیر است.

سقائیان‌نژاد مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه سال آینده را برشمرد و ابراز کرد: در بودجه سال آینده توجه خاص به محلات کمتر برخوردار شده که طی آن ۵۸ پروژه بااعتبار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال به اجرا خواهد رسید و همچنین در بودجه توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی شده که بودجه این بخش نسبت به سال قبل ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال برای پروژه بهسازی آسفالت، ۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح و هزار میلیارد ریال برای احداث پارکینگ و تملک بودجه در نظر گرفته‌شده که به‌ویژه در مرکز شهر بتوانیم با احداث پارکینگ شرقی، هزار و ۶۵۰ پارکینگ تهیه و بخش زیادی از مشکلات پارکینگ در این منطقه را رفع کنیم.

شهردار قم در پایان اعتماد مردم به شهرداری را مهم‌ترین پشتوانه دانست و خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های شهر تهیه شود، شهر ایمن باشد، محیط‌زیست برای مردم حفظ شود، تسهیلات ترافیکی فراهم شود، سلامت اداری و تخصص و تعهد با یکدیگر همراه شود؛ اعتماد مردم تقویت خواهد شد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31423
اخبار مرتبط

نظرات شما