مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان قم:

خودکفایی در بحث اقتصاد روستا از مهمترین برنامه ها است/ فعالیت 15گروه های جهادی تخصصی دام وزراعت در روستاهای محروم استان

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان قم با اشاره به فعالیت 15گروه های جهادی تخصصی دام وزراعت در روستاهای محروم استان، گفت: یکی از مهمترین برنامه ها خودکفایی در بحث اقتصاد روستا از طریق شناسایی و معرفی الگوهای موفق است.

 احمد آقابابایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی، اظهار داشت: این سازمان در سال 1399 اقدام به تشکیل 15 گروه جهادی تخصصی دام وزراعت کرد.
وی ادامه داد: ابتدا این گروه ها با رویکرد آموزشی و خدمت رسانی در مناطق محروم استان مخصوصا روستاهای حاشیه ای که از خدمات کمتری برخودار هستند  تشکیل و فعالیت خود را شروع کردند.
مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه در کنار این مسائل آموزش، ترویج و تسهیل گری به فعالیت گروه های جهادی اضافه شد، گفت: همگام با این مسائل یک گروه جهادی برای احصای موانع کشاورزی روستایی تشکیل شد که ماموریت پیگیری رفع موانع را بر عهده گرفت .
وی اضافه کرد: بیشتر فعالیت این گروه های جهادی تخصصی دام وزراعت در استان مخصوصا در مناطق محروم بخش های قمرود،سلفچگان و جعفریه است.
آقابابایی خاطرنشان کرد: این گروه های جهادی  بیشتر در زمینه های آموزشی، تسهیل گری، پیشگیری و درمان در عرصه های دامپروری و کشاورزی فعالیت می کنند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های آینده سازمان و گروه های جهادی ، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه ها خودکفایی در بحث اقتصاد روستا از طریق شناسایی و معرفی الگوهای موفق است.
مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان قم ادامه داد: تدوین برنامه جهت اعزام گروه های ترویجی در راستای توسعه و ساماندهی  مشاغل روستایی در راستای کمک به معیشت خانوار؛ افزایش بهروری محصولات کشاورزی در راستای تقویت بنیه خانوار روستایی با هدف ایجاد جهش در تولید محصولات کشاورزی؛ احصاء مشکلات روستاها جهت مطالبه از سازمان مربوطه در راستای مانع زدایی و افزایش تولید و همین طور ارتقای سطح تولید از جمله دیگر برنامه ها می باشد.
وی افزود: از همه کسانی که قصد همکاری دارند دعوت می کنیم در کنار ما حاضر شوند و با تخصص خود در عرصه هایی که آماده شده است در جهت خدمت رسانی فعایت کنند.
آقابابایی در ادامه ابراز داشت: از مسئولین هم خواهش داریم که وارد میدان شوند و با حضور خود هم مشکلات تولید کننده را ببینند و هم به مردم روحیه دهند و از طرفی هم برای رفع مشکلات مردم برنامه ریزی های مورد نظر را داشته باشند.
وی تاکید کرد: برای تحقق حداکثری اهداف دولت اسلامی و گام دوم انقلاب برنامه های مناسبی تدوین شده است که در تلاش هستیم آن ها را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/160

برگزاری اردوی جهادی تخصصی دامپزشکی و زراعت در روستای شریف آباد + تصاویر

http://qomefarda.ir/31476
اخبار مرتبط

نظرات شما