دیوار نویسی با اسپری زشت ترین نوع تبلیغ + تصاویر

تبلیغات با استفاده از اسپری بر روی دیوارهای شهر پدیده ناپسندی است که بسیار مشاهده می شود و علاوه بر نازیبایی شهر به اموال شخصی و عمومی مردم آسیب می رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وقتی متوجه شد خبرنگار هستم پای درد دلش باز شد از یک رفتار زشت که مردم در حق هم می کنند اینجا دیگر این مسئول و آن مسئول مقصر نیستند خود مردم هستند که ظلم می کنند


می گفت اکنون شما اگر در سطح شهر یک دوری بزنید خودتان کاملا متوجه می شوید در مورد چه حرف میزنم، دیوار نویسی!! با این وضع گرانی که همه شاهداش هستند مردم با کلی هزینه ، وقت و زحمت دیوار منزلشان را سیمان کاری و ترمیم می کنند اما یک عده سودجو و فرصت طلب دیوار منزل دیگران را تبدیل به بیلبورد تبلیغاتی خود می کنند، چرا با این افراد برخورد نمی شود.

این شهروند ادامه می دهد با هر سازمان و ارگانی هم تماس می گیرم  یا می گویند در حیطه کاری ما نیست یا رسیدگی نمی‌کنند! مردم چه گناهی کردند حالا هزینه‌کرد مردم به کنار چرا سازمان زیباسازی شهر قم هیچ عکس‌العملی نشان نمی دهد واقعا این نه تنها عادلانه نیست بلکه باعث نترسیدن این افراد از قانون می شود چون مشاهده می کنند  که هم به  هدف تبلیغاتی خوشان رسیده اند و کسی هم با آنها برخورد نکرده است، قوانین طرح شکایت هم خیلی سخت و پیچیده و پر هزینه‌ است و معلوم نیست به نتیجه برسد، با توجه به اینکه فضای شهر عمومی است کاش برخورد با این دیوار نویسی با اسپری نیاز به شکایت خصوصی نداشت.

متاسفانه دیوار نویسی تخلفی است که به کرات در سطح شهر به چشم می خورد. افراد و موسساتی که دست به این اقدام می زنند، بدون توجه به تاثیر اقدام خود در برهم زدن زیبای شهر هرکجا را مناسب ببینند انتخاب کرده و بر روی آن مطلب و یا تبلیغ مورد نظر خود را می نویسند.

مکان های مورد استفاده این افراد و موسسات درب منازل ، آیفون ها، دیوارها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اسامی خیابان ها و معابر درختان کنار و یا میان خیابان ها، اطاقک های تلفن و پست های برق، نمادهای شهری و هر آنچه را بشود بر آن چیزی نوشت و یا چسباند حتی آثار تاریخی را در برمی گیرد. 


تبلیغات با اسپری بر  روی دیوار و درب منازل شخصی و یا عمومی باعث تحمیل هزینه زیاد برای پاک کردن می شود.


بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوع نوشته ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات شورای شهر باشد، ممنوع و تخلف محسوب می‌شود، همچنین متخلف علاوه بر تادیه خسارت مالکین  به پرداخت مبلغ ۲۰ تا ۱۸۰ میلیون ریال جریمه محکوم خواهد شد.


افرادی که ملک شخصی آنها بر اثر دیوار نویسی با اسپری آسیب دیده می توانند با مراجعه به قوه قضاییه شکایت خود را ثبت کنند یا موضوع را با شهرداری منطقه خود در میان بگذارند.
گالری عکس
http://qomefarda.ir/31770
اخبار مرتبط

نظرات شما