شهرداری آماده پارکینگ‌سازی در پروژه شهید کاظمی است

عضو شورای شهر قم با اشاره به بلاتکلیفی پروژه شهید کاظمی، گفت: این پروژه مشکلات قضایی داشته و با مجموعه قوه قضایی صحبت‌های لازم صورت گرفته تا مشکلات این زمین برطرف شود و شهرداری بتواند با ساخت پارکینگ مناسب در این منطقه بسیاری از مشکلات ترافیکی خیابان صفائیه را ساماندهی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود مسگری به برنامه شورای شهر و شهرداری قم در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی از پروژه‌های شهری به علل مختلفی دچار مشکلاتی شده و در زمان‌بندی مشخص به اتمام نرسیده است که باید هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود.

وی سه پروژه شاخص و نیمه‌تمام را موردتوجه قرارداد و افزود: سه پروژه پارکینگ شرقی، مجتمع تجاری زمزم و پروژه شهید کاظمی سه پروژه مهمی است که به دلایل مختلف به اتمام نرسیده و این تأخیر مربوط به شهرداری نیست، اما شورای شهر و شهرداری در حال پیگیری برای اتمام این سه پروژه هستند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم توضیحانی پیرامون پروژه پارکینگ شرقی داد و تصریح کرد: این پروژه با توجه به اینکه بخش زیادی از تملک آن باقی‌مانده باید به بخش خصوصی واگذارشده و از سرمایه‌گذاران ملی و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری پیرامون حرم مطهر بوده استفاده شود.

وی مشکلات پروژه شهید کاظمی را نیز موردبررسی قرارداد و گفت: این پروژه مشکلات قضایی داشته و با مجموعه قوه قضایی صحبت‌های لازم صورت گرفته تا مشکلات این زمین برطرف شده و شهرداری بتواند با ساخت پارکینگ مناسب در این منطقه بسیاری از مشکلات ترافیکی خیابان صفائیه را ساماندهی کند.

مسگری در ادامه توجه به تأمین زیرساخت‌های فرهنگی در شهر اشاره کرد و گفت: موضوعی که شهرداری باید به آن توجه بیشتری داشته باشد موضوعات فرهنگی و تأمین زیرساخت‌های آن در شهر است، در چند سال گذشته بوستان‌ها و مرکز تفریحی زیادی در شهر ساخته‌شده که به پیوست‌های فرهنگی آن به‌اندازه کافی توجه نشده است.

وی استفاده از مراکز مردم‌نهاد را برای توجه به فرهنگ لازم خواند و تأکید کرد: مراکز مردم‌نهاد زیادی در شهر فعالیت می‌کنند که می‌توانیم از ظرفیت‌های این مراکز در جهت بهبود و ارتقاء فرهنگ و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم و گام‌های مؤثری در ای حوزه برداریم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: شهرداری می‌تواند فضاها و امکانی را در کنار بوستان‌ها و فضای سبز به این کار اختصاص داده و همچنین با استفاده از ظرفیت مساجد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و با کمک مردم در این جهت حرکت کرده و از همکاری مردم در جهت تسریع پروژه‌ها بهره ببریم.

وی بر ارائه سند مشخص برای نام‌گذاری شوارع و معابر تأکید کرد و گفت: در کنار پروژه‌ها، مجموعه‌هایی در کنار معابر برای تبیین و سیره شهدا تعریف کرده و تنها به اسم و عکس شهدا در نام‌گذاری پروژه‌ها اکتفا نکنیم و باید به جوانان نشان دهیم که شهدا افرادی آسمانی نیستند و مانند همه مردم و در کنار مردم بوده و چه ویژگی‌ها و چه‌کارهای بزرگی انجام داده‌اند.


انتهای پیام/


منبع:روابط عمومی شهرداری قم
http://qomefarda.ir/31857
اخبار مرتبط

نظرات شما