محموله قاچاق ۸۱ میلیارد ریالی در قم کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۸۱ میلیارد ریال در پوشش جابه‌جایی مشتقات نفتی در یکی از محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی ریاضی در گفت و گویی بیان کرد: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی در خصوص حمل و جابجایی انواع کالای قاچاق شامل تجهیزات پزشکی، تجهیزات رایانه، لوازم یدکی خودرو و غیره توسط یک دستگاه خودرو کامیون تانکردار تحت پوشش بار مشتقات نفتی از استان های جنوبی به مقصد تهران، مامورین کاشف به محور کاشان ـ قم اعزام شدند.

وی افزود: با وجود استنکاف راننده از وجود محموله بار قاچاق و تاکید برحمل مشتقات نفتی، با بازرسی از این خودرو مشخص شد که به طرز ماهرانه ای مقادیر قابل توجهی انواع کالای قاچاق به ارزش ۸۱ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال در تانکر جاسازی شده است بنابراین مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال گردید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: با تشکیل پرونده، شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، به دلیل عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته؛ متهم را علاوه بر ضبط محموله قاچاق مکشوفه، به پرداخت مبلغ ۱۸۱ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت معادل دو برابر ارزش اعلامی از سوی گمرک و با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو محکوم نمود.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، محموله مکشوفه قاچاق توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31887
اخبار مرتبط

نظرات شما