محور کهک-ابرجس بهسازی می‌شود

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح بهسازی محور کهک- ابرجس خبرداد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال و به طول 12 کیلومتر انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، محمدرضا زیدآبادی در گفت‌و گویی اظهار کرد: در راستای ارتقا سطح سرویس و صیانت از راه‌ها، طرح بهسازی محور روستایی کهک- ابرجس اجرایی شد.

وی تصریح کرد: پروژه بهسازی این محور درقالب عملیات درزگیری هندسی و اجرای فوگسیل (لایه حفاظتی) از دی‌ماه سال جاری آغاز شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم طول مسیر پروژه را بر 12 کیلومتر و عرض آن را 5/6 متر اعلام و افزود: جهت اجرای این طرح ، اعتباری افزون بر ده میلیارد ریال تخصیص یافته که از محل درآمد های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است.

وی درادامه به اهداف اجرایی طرح بهسازی محور کهک- ابرجس پرداخت و یادآور شد: با توجه به وجود ترکهای طولی- عرضی مسیر و ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از اضمحلال رویه راه، نسبت به اجرای پروژه بهسازی آن درقالب عملیات درزگیری هندسی و فوگسیل اقدام شد.

زیدآبادی در خصوص مشخصات فنی روش درزگیری هندسی  اظهار داشت: با توجه به متغیرهای دمایی و انقباض و انبساط سطوح آسفالتی، جهت درزگیری هندسی از قیرپلمیری که دارای انعطاف لازم است، استفاده می شود.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم درادامه به مشخصات فنی لایه حفاظتی آسفالت ( فوگسیل) اشاره و توضیح داد: ماده اصلی فوگسیل، قیر امولسیون(C R S ) می باشد که جهت ترمیم قطعاتی از سطوح آسفالتی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل اصطکاک سطح ( خستگی آسفالت ) در حال اضمحلال بوده اما فاقد ترکهای سازه ای است .

محمدرضا زیدآبادی میزان پاشش فوگسیل در هر متر مربع سطوح آسفالتی را پانصد گرم اعلام و افزود: این ماده ضمن پوشش خلل و فروج رویه راه، موجب افزایش عمر آسفالت می شود

وی درخصوص بازه زمانی تکمیل پروژه بهسازی محور کهک- ابرجس گفت: همانطور که عنوان شد عملیات اجرایی طرح از دیماه سال جاری آغاز و با توجه به تقریب  ایام نوروزی، به امید خدا تا پایان سال 1400 تکمیل خواهد شد.

زیدآبادی در پایان افزود: با توجه به ییلاقی بودن توابع روستایی شهرستان کهک و همچنین موقعیت گردشگری آن، ضروری است کاربران جاده ای درطول راههای برونشهری بخش، نسبت به رعایت کامل جوانب ایمنی ساعی و همکاری لازم را با مجریان طرحهای عمرانی - ایمنی جاده ای  داشته باشند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31942
اخبار مرتبط

نظرات شما