معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیز داری قم:

۴۲۰ هزار هکتار از سطح استان در معرض بیابان شدن است

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیز داری قم با اشاره به اینکه یکی از اهداف اداره کل منابع طبیهی توسعه پارک های جنگلی است، گفت: ۴۲۰ هزار هکتار از سطح استان در معرض بیابان شدن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی داودی  پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری خود به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه ۴۲۰ هزار هکتار از سطح استان در معرض بیابان شدن است افزود: چهار کانون بحرانی شامل حسین آباد میش مست، منطقه مسیله و جاده گرمسار، اطراف شهر قم و کوه نمک است و در حدود ۱۳ هزار هکتار مساحت در جهت مبارزه با بیابان زایی عملیات احیایی صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات مهم اداره کل منابع طبیعی استان طی سال‌های اخیر گفت: علاوه بر نهال‌کاری و مقابله با بیابان‌زایی، اجرای عملیات احیای پوشش گیاهی در مناطق هدف‌گذاری شده ‌است که در قالب‌های مختلف همچون حفاظت و نگهدای از جنگل‌های دست‌کاشت استان انجام می‌شود.

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیز داری قم ابراز داشت: برای نگهداری هرچه بهتر از منابع طبیعی در قم همچون جنگل‌های دست‌کاشت، حفظ و گسترش این عرصه‌ها را در قالب همکاری مشترک با سایر مجموعه‌ها و استفاده از ظرفیت جوامع محلی، دنبال می‌کنیم که نتایج خوبی برای بهبود شرایط حراست از عرصه‌های طبیعی استان داشته ‌است.

وی عنوان کرد: ۳۵ هزار هکتار از مساحت استان قم را اراضی جنگلی تشکیل داده ‌است که اقدام‌های لازم برای حفظ و گسترش این عرصه‌ها با استفاده از منابع ملی و استانی و همکاری تشکل‌های مردم نهاد در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

داودی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای مسئولیت خود در بحث توسعه پارک های جنگلی حدود ۱۲۶۶ هکتار  پارک جنگلی دست کاشت در سطح استان احداث کرده که عموما در اطراف شهر قم قرار دارد.

داودی افزود: با توجه به سیاست دولت و سازمان منابع طبیعی مبنی بر اعاده مدیریت پارک های جنگلی به بخش خصوصی و شهرداری ها سه پارک علوی، معصومیه و غدیر به شهرداری اعاده مدیریت شده است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31994
اخبار مرتبط

نظرات شما