مهم‌ترین دغدغه برای نیمه‌شعبان اسکان زائرین در قم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سومین جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم به‌مناسبت نیمه‌شعبان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد‌مقدس جمکران، احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری، ابوالقاسم مقیمی سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اداری استان قم ظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

ابوالقاسم مقیمی در این جلسه اظهار کرد: طبق آخرین پیگیری و گزارش‌ها تعداد ۵۸ هزار و ۵۷۰ تخت برای اسکان در نظر گرفته شده که این آمار نسبت به سال ۱۳۹۸ بسیار پایین است زیرا در این سال با توجه به تعداد میلیونی زائرین ۱۰۰ هزار تخت برای مراسم نیمه شعبان در قم فراهم شده بود.

وی افزود: از آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، خیرین مردمی و همه دستگاه‌هایی که توانایی فراهم کردن سوییت برای اسکان زائرین را دارند تقاضا داریم، وارد میدان شده و این آمار را افزایش دهند، زائرین ایرانی و خارجی زیادی وارد قم می‌شوند و ما باید به فکر همه مسائل مربوطه از جمله اسکان آن‌ها باشیم.

مقیمی ادامه داد: از اداره برق استان قم تشکر می‌کنم که طی ۲ روز نور بلوار‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران را تامین کردند، از اداره آب و فاضلاب نیز درخواست دارم به فکر آب قابل شرب برای زائرین باشند، آب شیرین یکی از مواردی است که به راحتی باید در اختیار زائرین باشد.

وی افزود: تردد تانکر‌های آب در خیابان‌ها مشکلات را بیشتر می‌کند، از مدیرکل آب و فاضلاب استان قم تقاضا داریم به فکر برنامه‌ای برای این موضوع باشند اگر می‌شود از روی زمین لوله‌کشی آب قابل‌شرب را متصل کنند تا خیابان‌ها به واسطه تردد تانکر‌ها شلوغ نشود.

معاون امور زائرین استانداری در رابطه با پارکینگ خودرو‌های زائرین تصریح کرد: با همکاری راهنمایی و رانندگی، معاون حمل و نقل شهرداری حدود ۱۷ هزار پارکینگ برای زائرین اطراف مسجد مقدس جمکران تامین شده است.

ابوالقاسم مقیمی در رابطه با امنیت زائرین در روز نیمه شعبان گفت: نیروی انتظامی، یگان ویژه، بسیج و سپاه همگی در حالت آماده‌باش هستند تا امنیت زائرین مسجد جمکران تامین شود، قاضی ویژه‌ای در مسجد مقدس جمکران برای بررسی جرم‌ها و مشکلات احتمالی حضور پیدا خواهد کرد و مدیر کل انتظامی استانداری مسئولیت پایش آنلاین از طریق دوربین‌های سطح شهر را دارد.

وی در پایان تصریح کرد: با همکاری خیرین مردمی، دستگاه‌های مربوطه، استانداری و شهرداری امید بر این است امسال اتفاقات خوبی در خدمت‌رسانی در این روز مبارک رخ دهد، همه ما متحد شده‌ایم تا با نهایت توان برای زائرین و مردمی که به قم سفر می‌کنند، خدمت کنیم.

 


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/32085
اخبار مرتبط

نظرات شما