قم شادترین شهر جهان در انتظار نیمه شعبان +تصاویر

ماه شعبان ماه شادی آل الله است که به این واسطه این روزها قم غرق در شادی و شادترین شهر جهان است و حال و هوای این روزهای قم تماشایی است، کوچه و خیابان ها آذین بندی شده از هر کوی و برزن صدای جشن و شادی به گوش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نیمه شعبان همواره در شهر مقدس قم پایتخت جهان تشییع به دلیل وجود مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه سلام الله حال و هوای ویژه و خاصی داشته است.

آذین بندی و چراغانی کوچه و خیابان ها توسط گروه های مردمی محله ها انجام می شود، ایستگاه های صلواتی مردمی در نقاط مختلف شهر برپا می شوند بدون اینکه مدیریت جامع  پشت این برنامه باشد آذین بندی ها به زیباترین شکل انجام می دهد.


یک رسم جالب که سال هاست در ایام نیمه شعبان در قم وجود دارد برپایی چادرهایی با پارچه و پتو در کوچه پس کوچه های شهر است و طبق یک سنت نانوشته جوانان و اهالی هر محله شب نیمه شعبان را داخل آن چادرها به سر می کنند، و شب نیمه شعبان را در بیرون از خانه احیا می کنند.

ریشه این کار در جایی ثبت نشده اما به نظر می رسد این رسم یک نماد از انتظار فرج در شب تولد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و مردم به نیت و امید فرج حضرت مهدی علیه السلام شب تا صبح نیمه شعبان را بیرون از خانه و در چادرها و یا اتاقک هایی که فقط برای ایام نیمه شعبان برپا می شود سر می کنند.

امکان ندارد در ایام نیمه شعبان در کوچه و خیابان های قم اثری از آذین بندی و که برپایی چادر شادی و انتظار مشاهده نکنید، 

برگزاری جشن‌های ایام شعبانیه به‌ویژه میلاد حضرت ولی عصر  بزرگ‌ترین و یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها در شهر قم است، همچنین سالهاست که شب نیمه شعبان در مسجد امام حسن عسکری(ع) مراسم احیا برگزار می شود.

ماه شعبان ماه شادی آل الله است که به این واسطه این روزها قم غرق در شادی است و حال و هوای این روزهای قم تماشایی است، کوچه و خیابان ها آذین بندی شده از هر کوی و برزن صدای جشن و شادی به گوش می رسد.

در ایام نیمه شعبان به عنوان بزرگترین شادی شیعیان نیز قم در کانون توجه قرار دارد و بدون اغراق بزرگترین و باشکوه ترین جشن ایام نیمه شعبان در قم برگزار می شود.


 قم در روزهای شادی اهل بیت(ع) غرق در شادی و نشاط می شود شاید در کمتر شهری در کشور این اتفاق رخ دهد که در مراسم میلاد همه ائمه و دیگر مناسبت های شادی اهل بیت، کوچه و خیابان ها آذین بندی شود و با اجرای مولودی در خیابان ها شیرینی و شربت پخش شود، اما این صحنه ها در قم همواره مشاهده می شود.

قم مذهبی ترین شهر کشور از نظر چهره و حفظ حریم ها نیز است ، مردم قم همواره با حفظ حریم ها و حرمت ها باشکوه ترین مراسم های جشن و شادی را برگزار می کنند.




 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/32281
اخبار مرتبط

نظرات شما