معاون عمرانی استانداری:

فرودگاه قم بی شک راه اندازی خواهد شد/۸۸درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری زیرساختی است

معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه ۸۸درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری زیرساختی است، گفت: فرودگاه قم بی شک راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  ابراهیم معتمدی ظهر امروز در نشست خبری خود با عنوان مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان با اشاره به اینکه رویکرد این دولت جهادی و ارتباط با مردم است، اظهار داشت: در طول 69 روز گذشته 438جلسه برگزار شده است که بخش عمده این جلسات مربوط به حل مشکلات مردم بوده است.
وی ادامه داد: بعد از ابلاغ مصوبات به سرعت دبیرخانه تشکیل شد و به صورت روزانه موضوع مصوبات پیگیری می شود.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور 156 مصوبه داشت، گفت:این مصوبات در چند بخش تقسیم می شود. یک بخش ریالی است که 77پروژه که 48درصد مصوبات می باشد قرار دارد.بسیاری از این پروژه ها تا 31/4/اجرایی شود و حدود 2هزار میلیارد اعتبار برای آن قرار داده شده است.
وی عنوان کرد: بخش دیگری از مصوبات مربوط به سرمایه گذاری است که 2درصد این مصوبات را تشکیل می دهد و هزار و پانزده میلیارد اعتبار تخصیص داده شده است.
معتمدی با اشاره به اینکه بخشی از این مصوبات مربوط به تسهیلات است که 6درصد مصوبات را تشکیل می دهد گفت: بخش اعتباری، بخش مجوز و بخش دستور بررسی بستگی به نوع پیگیری و نوع تصمیم گیری اعتبار جذب خواهد بود.
وی اضافه کرد: رمز موفقیت در تحقق این مصوبات فقط پیگیری می باشد. قرار است پروژه ها و متولیان آنها طبق لیست روی سایت استانداری قرار بگیرد تا مسئولین پاسخگو باشند.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه از 156مصوبه 88درصد زیرساختی است، گفت: عمده این پروژه ها برای سال های 1400 تا 1402 می باشد.
وی خاطرنشان کرد:بیشترین مصوبات این سفر برای پروژه های مسکن، جاده ، سلامت، اشتغال و آسیب های اجتماعی است.
معتمدی با اشاره به 924هکتار زمین، گفت: 924هکتار زمین به استان واگذار شده است . این زمین ها در استان بود اما مدیریت آن در اختیار استان نبود که در این سفر به استان واگذار شد.
وی ادامه داد: 42هکتار از این میزان به شهرکICT ، 560هکتار به زمین مسکن، 30هکتار برای ساماندهی اراضی حاشیه شهر با اولویت بوستان جوان، 180هکتار به بهزیستی و مددجویان و کمیته امداد و... ، 5هکتار برای ایستگاه راه آهن جمکران اختصاص داده شد.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه 30مصوبه از 156مصوبه شاخص می باشد، گفت: این 30مصوبه که برای 30پروژه می باشد به هر یک از معاونت های استانداری واگذار شده است تا آن را پیگیری کند.
وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه قم، ابراز داشت:  فرودگاه قم حتما افتتاح می شودچرا که از رئیس جمهور تا مراجع تقلید و مدیران استانی و مردم  همگی‌ تاکید بر افتتاح دارند.
معتمدی اضافه کرد:ما در استان هیچ گونه مشکلی در حوزه فرودگاه نداریم و وظیفه ما تامین زیرساخت ها و جاده ورودی می باشد که انجام خواهیم‌داد. همچنین سرمایه گذار فرودگاه نماینده تام الاختیاری معرفی کرده است که فرودگاه را تکمیل خواهد کرد. همچنین ما ارتباط سرمایه گذار با مدیران اجرایی را حذف کردیم‌ و پیگیری امور را انجام خواهیم داد تا کار سرعت بگیرد.
وی ادامه داد: برای فرودگاه باید برخی مسائل اولیه انجام شود تا در آینده دچار مشکل نشویم و این اتفاقات در گذشته انجام نشده است. در ابتدا باید مجوزی از سازمان هواپیمایی کشور دریافت شود که این مجوز طبق طرح صادر می شود.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به پروژه منوریل، عنوان کرد: مشاور حمل و نقل منوریل بر وجود منوریل تاکید دارد اما با رویکرد گردشگری.
وی عنوان کرد: در موضوع شبکه فاضلاب 41درصد پیشرفت داریم در حالی که نرم کشوری 61درصد است که باید در این خصوص هم اقدامات لازم راانجام دهیم. همچنین فاضلاب استان باید درخصوص کیفیت استان و تصویه خانه اقدامات لازم را انجام دهند.
معتمدی افزود: امیدواریم در طول 2سال آینده مشکلات برق استان به طور کامل برطرف شود و برای امسال هم در تلاش هستیم کمترین قطعی را در حوزه صنعت داشته باشیم و قطعی در حوزه منازل به هیچ وجه قابل قبول نیست.
معاون عمرانی استانداری  بااشاره به اینکه ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان ۳۱ تیرماه امسال تکمیل می شود، گفت: منابع تکمیل شده و به کارفرما و سرمایه گذار تحویل داده شده و طبق قرار داد و تعهد این ورزشگاه ۳۱ تیر امسال تکمیل و تحویل خواهد شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32797
اخبار مرتبط

نظرات شما