معاون استاندار: ماندگاری مسافران در قم ۳.۵ برابر افزایش یافت

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به رشد ۳.۵ برابری ماندگاری مسافران در این استان گفت: با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته مدت زمان ماندگاری مسافران در قم از ۲ ساعت به ۷ ساعت در نوروز سال جاری افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی افزود: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد استان و ۱۴ میلیون نفر نیز وارد شهر قم شدند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تاکید بر عدم تناسب بین ظرفیت‌های گردشگری و زائرپذیری قم با مدت زمان ماندگاری زائران در این استان؛ ضعف در زیرساخت‌ها و عدم معرفی صحیح جاذبه‌های مذهبی، فرهنگی، تفریحی و تاریخی را از عوامل مهم ماندگاری کم مسافران دانست.

مقیمی یادآور شد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری، ۵۵۰ هزار زائر و مسافر نوروزی در سطح مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به ظرفیت های مهم گردشگری و زائرپذیری قم مانند حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران بیان کرد: قم ویژگی متمایزی در خدمات سفر و ستاد تسیهلات دارد که آن را متفاوت تر از بسیاری از شهرهای دیگر کشور کرده است.

مقیمی با اشاره به اقدامات ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر گفت: هدف اصلی از تشکیل این ستاد ارائه خدمات مطلوب و استقبال شایسته از زائران و گردشگران است که با صلاحدید استاندار قم، ماموریت های این ستاد از سال جاری یک ساله تعریف شده و تا پایان سال ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به برگزاری پرشمار مناسبت های ملی و مذهبی در قم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته با شیوع بیماری همه گیر کرونا در کنار افزایش تورم و مشکلات اقتصادی شاهد تغییر الگوی سفر بودیم که در نوروز امسال به دلیل کنترل نسبی بیماری، روال سفرها مانند سال های قبل از شیوع کووید۱۹ از سر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به فوت ۹ نفر در محورهای مواصلاتی قم طی ایام نوروز سال جاری تاکید کرد: قم در مبحث کاهش تصادفات جاده ای از ابتدای سال جاری یکی از استانهای شاخص کشور بوده است.

مقیمی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان و تلاش برای پررنگ تر کردن بعد مردمی آن، اظهار داشت: در نیمه شعبان اخیر ۲۰۰ موکب در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شد که از این بین ۳۰ موکب غیرایرانی و ۷۰ موکب نیز غیربومی بود.

وی تصریح کرد: هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و خدماتی در کنار پررنگ تر شدن بعد مردمی و گروه های جهادی از ویژگی های مهم جشن های نیمه شعبان و ایام نوروز سال جاری بود. ۷۰۰ نفر از گروه های مردمی بعنوان خادمان موکب ها مشغول خدمت بودند.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/32812
اخبار مرتبط

نظرات شما