دانش آموز قمی در رشته های تخصصی کشاورزی تحصیل می‌کنند

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قم با اشاره به تحصیل ۸۰۷ دانش آموز قمی در رشته های تخصصی کشاورزی، گفت: در حال حاضر ۱۳ هنرستان در مناطق مختلف استان میزبان دانش آموزان علاقه مند در رشته های تخصصی کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد رضا نائینی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای گسترش رشته‌های تخصصی کشاورزی در قم، بیان کرد: در سال ۹۷ با هدف آموزش و پرورش کشاورزان آینده، کارگاه های آموزشی برای دبیران رشته های کشاورزی برگزار شد که نتایج خوبی را برای گسترش تخصصی این رشته ها به دنبال داشت.

وی یکی از راه های توسعه کشاورزی دانش بنیان را آموزش های کاربردی در مقطع متوسطه دانست و افزود: در حال حاضر ۸۰۷ دانش آموز در ۱۳ هنرستان های کل استان در ۹ رشته تخصصی کشاورزی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۸۰ نفر دانش آموز دختر و ۶۲۷ پسر هستند.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به تشریح رشته های تحصیلی دانش آموزان کشاورزی پرداخت و یادآور شد: این رشته ها شامل گیاهان دارویی معطر، پرورش گل و گیاهان آپارتمانی، مرغ داری صنعتی، تعمیر ماشین آلات کشاورزی، تولید فرآورده های لبنی، گیاهان جالیزی، پرورش دام سنگین، پرورش ماهیان سردابی و کمک کار باغبان ساده می‌شود.

وی از مهمترین اهداف ایجاد این رشته ها را، توسعه آموزش مهارت کشاورزی و ایجاد اشتغال برای دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: دانش آموزان می‌توانند در کنار تحصیل در مقاطع بالاتر، در رشته های مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.

نائینی در پایان تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با آموزش کاربردی، دانش کشاورزی استان را بالا ببریم و بتوانیم یک کشاورزی برپایه علم و دانش را داشته باشیم.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/32838
اخبار مرتبط

نظرات شما